iPad 3 verkopen

Ik heb een aantal dagen geleden mijn iPad 3 32gb wifi inclusief leren Smart Cover op marktplaats gezet. Nu heb ik een bod ontvangen van 360 euro. Is dit een redelijke prijs? Volgens de website Mac2Sell is de iPad zelf nog 350 euro waard.

Je hebt je eigen vraag al beantwoord zo te zien…
En 360 euro vind ik zelf een erg redelijke prijs!

Je kon de ipad 4 een paar weken geleden voor 420 euro kopen bij de mediamarkt. Dus er zit maar 60 euro verschil tussen 1ste en 2 de hands en de oud model. Zou het bod meteen accepteren

Meteen doen,meer ga je echt niet vangen.
En die cover maakt het verschil niet denk ik.
Ik heb vorige maand mijn ipad 2 16gb met cover verkocht,weliswaar niet via marktplaats maar aan een collega van mijn vrouw.
Ik had ik nog een tweede koper, maar beide gaven niet meer dan 150 euro.
Ik vond het weinig maar ik was blij dat ik hem verkocht kreeg.

Toch geen koper die wil dat je de iPad opstuurt en dat je je geld vooraf ontvangt via Paypal???

Want dan moet je oppassen, sterker nog, gewoon niet doen. Ik heb een tijd geleden een Macbook te koop gehad via Marktplaats en binnen notime kreeg ik het gevraagde bedrag vermeerderd met ruime verzendkosten.

Je krijgt het geld op je rekening, stuurt je device op en binnen korte tijd is het geld via paypal weer terug op de rekening van de koper.

Ik vertrouwde het niet, te mooi om waar te zijn, dus niet ingetrapt. Meestal is de device voor een nichtje of een oom in Nigeria… Internet staat vol van deze praktijken.

Ik zeg het maar even…

Hoe zit dat dan met PayPal? Dit lees ik op hun site:

Q: Can I cancel a payment that I’ve already sent?
A: You can cancel only unclaimed payments. If the payment is complete, you can contact the person who received the payment and request a refund.

5,5. Verkoop advies tel ook mee.

Ik begrijp hieruit dat jij inderdaad een soortgelijke mail hebt gehad. Check internet maar eens op deze praktijken. Zoek maar eens op “marktplaats nigeria paypal”.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee…

Het lijkt erop alsof sommige mensen net marktplaats hebben ontdekt damn…

Het lijkt me voor zich spreken dat je via Marktplaats altijd F2F ontmoet. Bij eBay heb je het systeem dat de koper reviewed wordt. Als 5000 mensen dan zeggen dat het een prima verkoper is, dan is dat gewoon prima.
Bij Marktplaats kan iedereen wat plaatsen, maar ook iedereen wat verkopen. Maar zoals MEEUW zegt, ‘it goes without saying, really’.

Dan blijf ik met de volgende vraag zitten: stel dat je het wel vertrouwd, en je ontvangt geld via PayPal, dan is die betaling toch definitief?? Ik heb nog nooit gehoord van een betaling via PayPal terugdraaien.

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht: Je krijgt een mail van een nep-paypaladres waarin staat dat het geld gestort is. Ziet er allemaal eerlijk uit.

Als je laat overmaken naar een eigen bankrekening dan krijg je een mail van een nepbank dat het geld vrijkomt als ze een track & tracenummer krijgen zodat ze zeker weten dat het pakket onderweg is. Uiteraard komt er geen geld vrij. Veel mensen vertrouwen dit natuurlijk niet en zeggen de koop af maar er zijn er legio die er in trappen…