ik ben met een iPad 4 van een kennis bezig.
Het verhaal samengevat dat ik meekreeg: de iPad gaf opeens een zwart scherm, bij een batterij stand van 54%.
Uiteraard heb ik m geprobeerd op te laden (een nacht aan originele adapter), een reset geprobeerd (aan/uit + home 10 sec, daarna home ingedrukt houden) maar er gebeurd helemaal niets.
Mijn kennis houdt hier helaas op, maar ik hoop dat iemand van jullie zoiets dergelijks bekend voorkomt en mij de tip kan geven die nodig is!
Je kunt uitsluiten of het display of de voeding/accu het probleem is.
Start iTunes op via een Mac/PC en sluit de iPad aan via de originele laadkabel.
Verschijnt deze in iTunes dan is er iets met het display aan de hand.
Verschijnt de iPad ook niet in iTunes, dan is er iets met de voeding/accu.
In beiden gevallen kom je uiteindelijk toch op het niveau van repareren.
Dan kun je misschien beter een goede reparateur om advies vragen.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de iPhone Kliniek in Rotterdam.
het zou in dit geval de tweede optie moeten zijn dan. de eerste heb ik meerdere malen geprobeerd, maar gaf telkens geen resultaat. Accu zou idd een goede optie kunnen zijn. Deze is ook redelijk simpel zelf te vervangen toch? Alleen het open krijgen van de iPad is lastig, ondanks de föhn…
Het viel mij mee, kwestie van de randen goed opwarmen zodat de lijm van het dubbelzijdige tape tussen scherm en behuizing zacht wordt.
Vervolgens een scherpe kunstof plectrum tussen de opstaande rand en het glas duwenen met schuivende bewegingen.
Eenmaal een stukje los blijven föhnen op de randen en voorzichtig verder rondom de rand open wippen, stukje voor stukje, langzaam aan.
Steek de plectrum niet verder dan 5mm onder de rand anders kun je bandkabeltjes van de digitizer en homebutton raken.