iPad gebruik tussen iPhone en MacBook

Hoi allemaal,

Sinds mijn eerste iPhone 3G (2008) ben ik gek van Apple. Sinds ik in 2011 de iPad 2+3G heb aangeschaft werkte alles nog lekkerder samen en ben ik gaan sparen voor een MacBook Pro. Ondertussen ben ik de gelukkige eigenaar van een MacBook Pro Retina 15", iPhone 5, en nog steeds de iPad 2. Voorheen gebruikte ik mijn iPad voor alles waar mijn iPhone niet handig voor was (bijv. series kijken voor 't slapen gaan).

Nu merk ik dat ik voor de dingen waar ik toen me iPad voor gebruikte, ik nu gewoon me MacBook gebruik en ik (helaas) zelden nog me iPad aanraak.

Ik vroeg me nu af of mensen dit ook mee maken en een manier hebben waar de iPad er weer 'tussen past'. Wat misschien handig is te vermelden is dat ik student ben, en misschien wat meer digitaler zou willen worden qua aantekeningen maken, college-roosters etc.

Alvast bedankt voor enige tips enz! :)

- Christiaan

Mijn iPad 1 is naar mijn neefje en nichtje gegaan van 4 & 3 jaar, die zijn er dol blij mee en leren heel snel! Dat vond ik een betere optie dan thuis stof laten verzamelen.

Dat is zeker waar, ik zat er ook over te denken om hem te verkopen of zelfs weg te geven aan een familie lid die er meer gebruik van zal maken dan ik nu doe.

Maar ik dacht dat er misschien hier gebruikers waren die een hele fijne combo tussen iPhone, iPad en Macbook Pro hebben die dat zouden willen delen :)

iPhone voor onderweg, iPad mini voor internet, games en muziekapps, en Macbook Pro bijna uitsluitend nog voor Logic.

Voor aantekeningen maken kun je de iPad prima gebruiken met eventueel een Bluetooth toetsenbord erbij. Maar dat kan ook met je MBPr wel.

Ik heb zelf ook een RMBP, iMac, iPhone 5 en een iPad Mini en herken jou probleem heel er goed. Ik heb hiervoor ook meerdere iPads gehad, maar na een aantal maanden gingen ze toch weer weg omdat ik ze niet gebruikte. Sinds de komst van de iPad Mini is dit wel anders geworden. Ik pak hem er sneller bij dan mijn MacBook. Vooral voor s'avonds internetten op de bank vind ik hem erg handig. Mijn MacBook gebruik ik voor school, en mijn iMac figureert als TV / Media centreer.

Ik vind een iPad op de bank toch fijner als mijn MBP.
Tevens dient de iPad als eReader, afstandsbediening voor de Apple TV (muziek afspelen en films streaken), de kids hier in huis spelen er hun spelletjes op.

Nee, ik zou de iPad niet wegdoen, de MBP gebruik ik voor de "zwaardere" computertaken.

iPad is handig voor op de bank, onderweg en op vakanties. Zelfs in elke uithoek in Azië heb je (free wifi). Dan is een iPad echt wel handig (boeken van B&B of Hotel voor de volgende dag).

Ik heb ook een adapter zodat ik (op vakantie) foto's van mijn DSLR op de iPad kan zetten en alvast een selectie kan maken.

De iPad heeft bij ons echt een eigen bestaansrecht:)

De iPad is handig bed voor boeken te lezen.. Notitie's maken.. Zelf gebruik ik hem voor snel iets op te zoeken als ik geen zin heb om mijn mac open te doen.. Dus dan dan is die super handig.. Voor snel iets op te zoeken vind ik de iPhone wat te klein(4S)

Dus hij heeft een bestaansrecht hier.

Ik heb besloten na de kerstvakantie toch meer digitaal te gaan, zodat ik wat meer ordening in bijv. mijn aantekeningen per college en iStudiez Pro gebruiken voor al mijn lessen en opdrachten.

Heb sinds gisteren op mijn iPad en MBPR Evernote geïnstalleerd en ook nog Penultimate van Evernote die fijn synchroniseert met Evernote.

Alleen nou merk ik wel dat de app 'Paper' by 53 het fijnst schrijft/tekent qua algoritme. Alleen de integratie tot Dropbox en/of Evernote is er niet echt. Alleen syncen met Tumblr, Facebook, Twitter en emailen kan met die App.

Heeft iemand misschien een maniertje 'ontdekt' hoe dit eventueel met elkaar samen zou kunnen werken?

Goedemorgen. Deze topic is twee jaar geleden gestart maar ik herken het probleem. Ook ik ben in het bezit van een MacBook pro, iPhone 5 en een iPad. N eigenlijk nog steeds op zoek naar de juiste “workflow” De functie ban de iPhone is helder, die gebruik ik voor onderweg. Maar de keuze tussen de MacBook en de iPad voor mijn werk vind ik nog wel lastig. Ik ben ook in het bezit van een Bluetooth toetsenbord die ik combinatie met de iPad kan gebruiken. Nu ben ik benieuwd naar jou ervaringen @CrisSl hoe jij daar twee jaar na dato nog mee omgaat. Ook ervaringen van anderen zijn uiteraard welkom.