Ipad heet

Hoi,

Ik las net op het forum dat iemands iphone heel erg heet was geworden en zelfs krom was geworden…
Nou had ik laatst met mn ipad 4 16 gb wifi only ook zoiets.
Hij werd niet krom maar ik had hem in de nacht aan de lader gelegd en rond een uur of zes in de ochtend toen die eeen paar uur aan de lader lag, was mijn ipad bijna niet vast te pakken zo heet?
Er zit een klein knobbeltje in de oplader maar dit heb ik eerder nooit gehad?
Ik sluit ook altijd alle apps af.
Hij is ook niet in contact geweest met water.
Kortom ik heb echt geen idee wat ik verkeerd doe.

Iemand een idee?

Wij hebben thuis ook een iPad (3e generatie), en desondanks dat men zei dat hij heel heet kon worden, heb ik daar nog niet veel van gemerkt. Enkel als je heel lang en intensief een game ofzo speelt zal hij heet worden. En soms laten we de iPad de hele nacht opladen, maar hij is nog nooit ZO heet geworden dat je hem niet kon aanraken. Dat is echt niet normaal. Ik denk echter niet dat het vaak gebeurd dat de iPad krom gaat staan van de hitte hoor. :slight_smile:

Ik raad je aan om hiermee naar een Apple Store te gaan.

Gebruik je de meegeleverde oplader? Dan inderdaad terug naar de winkel.

Jup ik gebruik gewoon de meegeleverde oplader heb hem ook niet gejailbreakt ofzo maar misschien ligt het aan de smart case?

Je zegt dat er een ‘knobbeltje’ bij de oplader zit; dan zou ik denken dat daar ook het probleem zit… Heb je misschien een foto van die knobbel?

Als het aan de Smart Case ligt is het alsnog reden genoeg om ermee terug te gaan. Ze zullen sowieso in de winkel bepalen waar het aan lag.

http://imageshack.com/i/n6z67yj

Knobbeltje aan de oplader is dus een kleine beschadiging aan het snoer van de magsafe begrijp ik?

Laat duidelijk zijn dat bij het laden van een lithium accu het device nimmer heet mag worden, simpelweg omdat dit de doodsteek voor een lithium accu is!

Dus hier is echt iets goed mis!

Terug naar de winkel dus.

Ik heb een iPad2 en heb nog nooit iets van warmte van het apparaat gemerkt. De bijgeleverde lader wordt wel handwarm de eerste uren van het laden maar dat is normaal.

Overigens ontplofte de eerste adapter van mijn iPad 15 minuten na de eerste keer aansluiten en kreeg ik direct een geheel nieuw apparaat in verpakking. De ontplofte adapter was zwart, de USB connector aan de adapter ook. En het klaslokaal (TU Twente) rook erg merkwaardig :slight_smile:

Dat was dus sinds jaren de eerste kennismaking met een Apple product. Ik werd er niet zo blij van.

Mijn ipad3 wordt alleen heet als ik hem lang in de zon gebruik. (Blokkeert met waarschuwing).
De oorzaak is de cover, die niet genoeg warmte doorlaat. Ik heb nu een ‘zomerjasje’ en een ‘winterjasje’ voor hem, probleem opgelost.
Maar zelfs met z’n winterjasje wordt hij niet abnormaal heet als ik hem gans de nacht oplaad met de lader (gebeurt af en toe)

Ja ook raar… hij gaf ook geen melding dat hij te warm was…
Nouja bedankt voor de reactie’s dan moet ik er maar mee terug gaan ;p

Kan het niet aan je snoertje liggen? Heb vaker dingen gehoord over kapotte snoertjes en warme/hete apparaten. Misschien eerst even testen of het met een goed snoertje anders is?

Mijn zus haar snoertje is al helemaal uit elkaar nouja bijna, en die heeft geen problemen…