iPad 'kantelt' continu na update iOS 4.2

Gister succesvol en eindelijk update naar iOS 4.2 op mijn iPad gezet. Maar nu werkt het vastzetten van de richting niet meer; het scherm blijft continu 'kantelen'. Iemand anders dit probleem ook en een idee hoe ik er weer vanaf kom?

Je kan nu niet meer de knop aan de zijkant gebruiken. Als je twee keer vlot achter elkaar op je 'Home' drukt en een swipe naar links doet, dan zie je een knop op de rotatie uit te schakelen.

Ewout

Hi Ewout,

Dank! Ga het zo checken; betekent het dat de rotatie voor altijd uitgeschakeld is? Dat zou echt irritant zijn namelijk.

Welnee, je kan ze natuurlijk op dezelfde manier weer inschakelen.

Gevonden... Het betekent dus nu dat de knop überhaupt niet meer werkt, maar je in de balk moet ver-/ontgrendelen... Dank voor de snelle reactie

De switch aan de zijkant doet vanaf iOS 4.2 dienst als mute-switch, i.p.v. een switch om de schermoriëntatie vast te zetten.

Het is zeer irritant en nutteloos. Als je de volumeknop ingedrukt houdt dan kon je in IOS3 ook je iPad op stil zetten. Daarom snap ik niet waarom ze dat gedaan hebben. Het is nu alleen maar meer handelingen om hem te 'locken'.

Ik gebruik het nu al een tijdje zo met de bèta's, en natuurlijk ook op mijn iPhone. Ben er nu al aan gewend, vind het niet irritant ofzo.

Ja, en ik denk dat je nu net zoveel energie hebt verbruikt met het discussiëren over dit onderwerp als dat je ooit zult verbruiken met het locken van je iPad.
#krijgeenleven :neutral:

Er is een verschil tussen de volumeknop en de muteknop. Als je de volumeknop ingedrukt houdt zet je alle geluid uit, ook de muziek. De muteknop schakelt alleen systeemgeluiden uit zoals mail alerts.

Hoeveel [i]kantel-topics[/i] zullen we nog gaan krijgen? :lol:
[img]/uploads/community/af383d3e4267546e0ba6d9ee49c87ae06e9a06e2_0.png[/img]

Simpel: nu werkt het op alle iOS apparaten hetzelfde. Logisch van Apple deze verandering door te voeren.

Ik bespeur ook een kanteling in de problemen met de iPad. :lol: