iPad kapot?

hallo allemaal,

Mijn iPad doet het niet meer! Ik had een aantal notities gemaakt in kladblok en toen ik ongeveer een uur later mijn iPad wilde pakken reageerde hij nergens op (dus zwart scherm, alsof hij uitgeschakeld is) De batterij was ongeveer 75%. De iPad aan de lader of aan de computer hangen heeft geen zin.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Kan me niet voorstellen dat hij zomaar ineens kapot is.

Het is trouwens een 3g met 16gb ongveer 3 maanden geleden nieuw gekocht.

Groeten,

Mister@

Probeer hem toch eens op te laden, dat kan zin hebben.

even resetten: Aan lader leggen en na 5 minuten home knop en power button ingedrukt houden.

Inderdaad. Ff een hard reset geven zoals wmaat omschrijft. Ik heb het ook gehad en dat hielp. Hij doet het bij mij weer naar behoren.

heb ik ook gehad paar weken geleden
heb hem in de dfu mode gezet . Volg onderstaande link
en hij doet het weer als een zonnetje
http://larsonline.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=83:iphone-in-dfu-mode-zetten&catid=44:iphone&Itemid=65

Top!

Bedankt voor de snelle reacties! Eerste poging om hem in dfu te krijgen had geen succes maar de tweede wel
iedereen bedankt voor de hulp!

Mister@

<p>Hee Allemaal.!</p>
<p>Ik had precies hetzelfde probleem , Ik was bezig met een aantal notities gemaakt , mijn batterij was voor 90 % vol opgeladen. Kreeg ik opeens een zwart scherm , reageerde nergens meer op , aan de lader gehangen totaal geen reactie.</p>
<p>Ben toen via internet gekomen op [spam verwijderd, beter laat dan nooit]. Langs geweest , binnen no-time hadden ze me iPad weer aan de praat</p>
<p>Goedkope vakkundige winkel waar je klantvriendelijk te woord gestaan. Echt een aanrader</p>
<p>Succes…!
</p>

Stop eens met spammen, misteriPad. Werk liever wat aan je taalgebruik...

Ik had het zelfde probleem gosteren avond en heb hem eerst een tijdje aan de lader gelegd met geen resultaat.
Daarna dacht ik ach ik doe het morgen wel en heb hem zojuist geprobeerd aan te zetten en dat werkte prima
Het enige is dat hij in het begin met ontgrendelen misschien kan vastlopen maar mijne werkt nu verder prima

@horloge

Zeg, die link van jou, brengt me naar een fotografie site ???

Mijn probleem is het volgende,

Mijn dochtertje is teruggekomen van een paar dagen bij een vriendinnetje, en nu krijgen we haar Ipad niet meer aan de praat, in die zin dat, het erg moeilijk is op via de schuifbeweging aan de pagina te komen waar men de toegangscode moet invoeren , en als dat dan uiteindelijk toch gelukt is leek het alof de Ipad zelf razendsnel een (uiteraard verkeerde) code invoerde ?
Das nu reeds een aantal keer gebeurt, met als gevold dat de Ipad nu geblokeerd is en er nu een uur moet gewacht worden…

Ga naar een Apple winkel en laat hem daar nakijken.

iPad al herstart door de thuisknop en sluimerknop ingedrukt te houden totdat het Apple logo verschijnt?

@Appleliefhebber: ja hoor, maar die ipad vult steeds weer zelf een code in , en kan ik weer 60 minuuten wachen, wat ik dikke zever vind ? Voor wat is dat nu goed…klotedingen

@Usain: die apple winkel, dat ga ik vooral niet doen, ik heb daar alleen maar slechte ervaringen mee ! Die mannen die daar werken zijn voornamelijk “verkopers” en verder hebben ze weinig kaas gegeten van wat dan ook…

Nee, jij hebt kaas gegeten van apparaten…(omg!)

Hang het ding aan iTunes en wis 'm volledig en stel 'm weer in met de backup die je hebt.

(En je reageert op een reactie van Horloge van 6(!) jaar geleden…)

@GoeieDag…ik zal je opmerkingen maar laten voor wat ze zijn… toch bedankt voor de tip :slight_smile:

Een beetje hand in eigen boezem steken mag ook wel Johnyw, ik ( en ik ben zeker de enige niet) heb ook al vaker gedacht dat een ander OS beter voor jou zou zijn.

@Unlock32 Je formuleert het verkeerd, moet zijn: Een beter OS …Ik ben niet zo blind als men hier schijnbaar verondersteld, ik zie veel gebreken aan een mac…ben niet zo een kuddedier die alles zomaar goed vind, omdat het van Apple komt… Idem voor Microsoft trouwens !

Beste @Johnyw

Je dochtertje heeft waarschijnlijk niet alles verteld. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze de iPad uit haar klauwen laten pleuren en is nu de digitizer kapot. Dat is hetgeen wat de touch inputs registreert. Anders gaat de iPad niet random codes invoeren. Als je naar een Apple winkel gaat kunnen ze dat even voor je checken en eventueel repareren.

Nu kan je wel gaan roepen dat ze er weinig kaas van gegeten hebben maar jij bent wel de laatste die zoiets moet roepen. Als ik door je post historie ga ondervindt je heel veel problemen met je apparaten. De meeste problemen zijn door jouzelf veroorzaakt omdat je gewoon te incapabel bent. Dat geeft niet, dat heeft waarschijnlijk met je leeftijd te maken en dat jij je moeilijk kan aanpassen aan de technologische ontwikkeling in 2016. Als je al moeite hebt met de juiste stand op je magnetron te vinden kan je misschien beter gewoon advies van andere opvolgen. Eigenlijk ben je een soort @Karelwillem maar dan zonder zoon die alles voor hem fixt, en je hebt een betere dagbesteding want je hangt niet constant hier rond.

Groetjes.

:lol:

Ach, @johnyw fotografeert modellen, dus ik kan wel begrijpen dat zijn hoofd er niet altijd bij is wanneer hij zijn Mac gebruikt :wink: