iPad mini (2021): 5 dingen die de afgelopen week zijn opgevallen

We hebben de nieuwe iPad mini (2021) bijna een week mogen proberen. Deze vijf dingen vielen in de afgelopen week op.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Voor mij is de prijs wel erg opvallend… in negatieve zin.

In het artikel staan een aantal zinnen die ik na meerdere keren lezen totaal niet begrijp.

Zoals “ Gelukkig heeft Apple dusdanig lang gewacht met het doorvoeren van dit ontwerp, dat men de iPad mini eigenlijk in 2019 al verouderd vond.”

Geen idee wat je hier bedoelt.

Volgens mij hoort het woordje “Gelukkig” hier niet thuis. Dan wordt het “Apple heeft dusdanig lang gewacht…” en dat klinkt logischer.

Die prijs. Tsja…50% Apple naam, 40% ontwerp en 30% onderdelen?

En die schermranden lijken breder dan bij de andere “new design” iPads.
En probeer dat ding eens in 1 hand te houden.
Daar hebben ze lang voor moeten casten om iemand voor te vinden !
Ook snap ik niet dat zoiets meer dan de helft, ca. € 200 duuder moet zijn dan een gewone iPad gen 9.

Voor mij valt de mini af juist door de prijs. Ik heb een mini 4 en het enige dat me wat tegenvalt daaraan is de snelheid als ik het vergelijk met mijn IPad Model 2020.

Was in de markt voor de mini 6 maar ga geen ruim eur 600 inclusief foliohoes neertellen voor een snelheidsverhoging. De rest van de features heb ik niet nodig.

“ Gelukkig heeft Apple dusdanig lang gewacht met het doorvoeren van dit ontwerp, dat men de iPad mini eigenlijk in 2019 al verouderd vond.”

Inderdaad ik had dit model 2 jaar geleden verwacht en heb toen zo’n mini 5 met die enorme bezels moeten kopen. Nou wel een keer klaar mee, nog steeds bezels, onhandige volume knoppen en bizar duur ook weer