iPad mini: 5 dingen die je moet weten over de gloednieuwe tablet

Apple heeft tijdens California Streaming een nieuwe iPad mini aangekondigd. Deze vijf dingen moet je over de nieuwe tablet weten.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Oi, eenvoudigste model eur 620 met hoes. Wat een prijs.

Het eenvoudigste model is de iPad, en die kost ‘maar’ €329,-
De iPad Mini is meer de iPad Air in een kleiner jasje. Goeie specs, mooi scherm, stereo speakers, dat soort dingen.

De iPad waar ik (gelet op de omvang) het meeste lol aan heb beleefd, en ook nog eens productiever was dan op de telefoon, was de iPad Mini … Makkelijker berichten (of zelfs een briefje) typen, beter overzicht, meestal iets betere batterij dan een telefoon, en nog steeds handzaam.

(Bijna) alles klopt aan de iPad Mini. Behalve twee dingen: prijs (toch echt hoger dan toen ik iPad Mini, iPad Mini 2, iPad Mini 4 had gekocht) en … geen headphone jack :-1: Zeker op lange reizen (intercontinentaal of … erger … internationale trein reizen) is een lange accu wel handig, maar meestal op een gegeven moment is het toch echt “op” … Dan biedt een bedraad model gewoon een eenvoudige uitkomst. Om nog te zwijgen van de storingen tijdens een deelname aan Teams of ander platform in een omgeving waar ongeveer elke “self proclaimed businessman” een tablet, notebook, telefoon (soms twee), koptelefoon (soms meerdere) aan heeft staan of in sluimer stand en binnen handbereik van jou … Waardoor het Bluetooth spectrum volledig gevuld is met storingen tot gevolg …

Heb niets tegen Bluetooth, maar wel iets tegen teruggang omwille van geprojecteerde vooruitgang.

Maar op deze minpuntjes na, een mooie upgrade! Duur, maar wel mooi.

Ik bedoelde de mini. Heb de 2e generatie daarvan en die is te traag… geïnteresseerd in de nieuwe dus, maar duur… en leuk al die features die ik niet gebruik. Alleen beetje browsen… eur 620. Pfff…

Op een intercontinentale (trein) reis heb je toch gewoon een usb socket waarmee je prima kan bijladen? :wink: Zelf nog nooit een storing met bluetooth meegemaakt ook. De prijs ben ik het absoluut over eens, deze vind ik erg stevig. Je zou bijna zeggen dat het ‘een Apple prijs is’!

USB Sockets zijn er soms wel, soms niet … Ik reis veelal door Europa … Dat wil zeggen Noord Zuid, OOST en West … En er zijn grote verschillen in comfort & aanbod. De een heeft power-outlets, de ander USB-outlets, weer een andere trein heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets, nada, noppes …

Bluetooth werkt heel wisselend (zo is mijn ervaring). Bluetooth 5.0 of 5.1 verbindingen werken aanmerkelijk beter, maar ook die zijn niet gevrijwaard van problemen (althans hier). Wel merk ik dat dit echt te maken heeft met “stadsdrukte” in de spits bijvoorbeeld. Of in een drukke kantoortuin. Zoals gezegd, heel wisselende ervaring hier.

Waar het kan gebruik ik (natuurlijk) bluetooth, maar als dat niet kan, zou het fijner zijn om een audio-jack te hebben. Maar goed, design keuzes … De een noemt het “een zienende blik van Apple”, ik noem het bovenal “kostenoptimalisatie en marketing”. Immers, geef de klanten een duwtje richting Apple oordoppies en koptelefoon …

Maar goed, eerst maar eens kijken of het budget het komend kwartaal een iPad Mini toelaat.