USB Sockets zijn er soms wel, soms niet … Ik reis veelal door Europa … Dat wil zeggen Noord Zuid, OOST en West … En er zijn grote verschillen in comfort & aanbod. De een heeft power-outlets, de ander USB-outlets, weer een andere trein heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets, nada, noppes …
Bluetooth werkt heel wisselend (zo is mijn ervaring). Bluetooth 5.0 of 5.1 verbindingen werken aanmerkelijk beter, maar ook die zijn niet gevrijwaard van problemen (althans hier). Wel merk ik dat dit echt te maken heeft met “stadsdrukte” in de spits bijvoorbeeld. Of in een drukke kantoortuin. Zoals gezegd, heel wisselende ervaring hier.
Waar het kan gebruik ik (natuurlijk) bluetooth, maar als dat niet kan, zou het fijner zijn om een audio-jack te hebben. Maar goed, design keuzes … De een noemt het “een zienende blik van Apple”, ik noem het bovenal “kostenoptimalisatie en marketing”. Immers, geef de klanten een duwtje richting Apple oordoppies en koptelefoon …
Maar goed, eerst maar eens kijken of het budget het komend kwartaal een iPad Mini toelaat.