iPad mini camera resolutie

De camera van de iPad mini heeft echt een f*cking goeie camera! Ik heb vandaag een filmpje gemaakt (bekijk 'm hier )

Gewoon, om even te melden…

En een heel klein beetje om reclame te maken :slight_smile: De video gaat over de schoonheid van de natuur en duurt ong. 2 minuten.

En het is natuurlijk bewerkt met Final Cut PRO :wink:

Leuke testbeelden om de kwaliteit van de camera mee te testen, meer niet. Maar leer wel om je iPad stil te houden.

En wist je dat je je eigen berichten kunt bewerken op dit forum, zodat je niet steeds een nieuwe reactie op je eigen bericht hoeft te plaatsen om wat info toe te voegen? Klik maar eens op het pijltje wat verschijnt als je je cursor op je eigen avatar houdt, er gaat een wereld keuzemenu voor je open!

Bedankt! Ik zorg express voor een beetje ‘camera shake’ Anders lijken het net foto’s… :slight_smile:

Dat is wel een hele slappe smoes. Gewoon geen stilstaande onderwerpen filmen. Maakt het voor de kijker ook meteen een stuk interessanter om naar te kijken. En heb je toch een stilstaand onderwerp (landschap bijvoorbeeld), maak dan een overduidelijke beweging zoals een panorama shot van links naar rechts. Maar deze subtiele, zogenaamde bewuste trillingen zijn enkel afleidend om naar te kijken.

Nee, dat is geen slappe smoes! Dat hoort zo, en doen meerdere personen. Anders wordt het zo’n slappe zooi waar geen beweging in zit! Dat is niet leuk om naar te kijken.

En het was trouwens geen test filmpje…

Dus omdat meerdere personen het doen, is het goed? Enig idee hoeveel mensen er dagelijks in Amsterdam oversteken terwijl het stoplicht overduidelijk rood is? “Ja maar meneer agent, dat doen meerdere personen. Dus dan doe ik het ook maar.”

Ga je nou serieus ruzie maken omdat ik het mooi vind om een beetje beweging in mijn beelden te maken?

:lol: Ruzie…? Als je niet tegen kritiek of meningen van anderen kunt over jouw werk, plaats het dan niet op het grote internet. Ook niet “gewoon, om even te melden…”

Hier ben ik het met Stavos eens… Trillende beelden is gewoon not done.

Net ook even gekeken maar kan niet zeggen dat ik die bewegende beelden een meer waarde vind hebben , gewoon de ipad/camera stil houden.

Ook valt de kwaliteit wel mee hoor , hij is misschien wel scherp maar de kleuren zijn soms veel te verzadigd vooral het rood loopt helemaal vol .

Het was toch omdat het ‘goed’ was omdat meerdere mensen het deden, en dus niet omdat je het mooi vond?

En het is gewoon kritiek, feedback. Doe er iets mee en reageer niet zo aangebrand.

Ik heb werkelijk nog nooit een film gezien waar opzettelijk de camera niet is stilgehouden. (Nee, natuurfilms/documentaires ook niet, en zelfs bij storm chasers niet…)

Verder is het wel een mooi filmpje hoor!

Gezien het taalgebruik in je eerste post, verbaast het me niet dat je zulke reacties krijgt… Overigens erg triest van beiden om hier zo tegen elkaar tekeer te gaan. Gooi hier een slotje op en ga lekker van het zonnetje genieten.

Ga The Blair Witch Project eens kijken. :wink: Maar daar heeft het bewegen van de camera daadwerkelijk een betekenis en is het dus een toevoeging.

Of Cloverfield is ook een uitermate goed voorbeeld, maar eigenlijk in elke film komt het voor.

De keuze om iets handheld of met een steadicam/statief/crane/whatever te filmen wordt wel altijd bewust gemaakt in films. Sterker nog. Stel dat je een shot met explosie hebt en is op statief opgenomen. Dan wordt er achteraf een camerashake toegevoegd om ervoor te zorgen dat de explosie impact indrukwekkenderd lijkt.
De truc is alleen om de kijker het niet bewust te laten meemaken wanneer jij dat niet wilt. Probeer maar eens bewust enkel naar het camerawerk te kijken in een film. Zal je zien dat er ook vaak genoeg shot bij zitten die handheld zijn opgenomen.

Over je filmpje
Ik ben onder de indruk van de beelden. Ik heb nog nooit serieus gefilmd met mijn iPad, maar het is zeker mogelijk. Met een mini is het ook iets handzamer. Een beetje beweging is nooit verkeerd in dit soort beelden, maar bij sommige shots werd ik een beetje zeeziek. Subtiele beweging is ook niet makkelijk. Iets teveel en het is niet meer rustgevend.

Dan meng ik mij ook even in deze prachtige verhitte strijd: ik ben in dit geval voor bewegende beelden. In combinatie met natuur en de muziek geeft dit een realistisch effect.

Overigens wist ik niet dat mijn iPad Mini zulke mooie filmpjes kon maken? Dat komt namelijk niet over op het non-retina display.

Wat hebben sommige mensen toch een moeite met het lezen van kritiek. “tegen elkaar tekeer gaan”, “verhitte strijd”, “ruzie”. Het zal de warmte wel zijn…

Leuk filmpje inderdaad, de muziek past er ook goed bij.

Ligt het aan mijn verbinding of iPad dat heel het beeld nogal pixellerig overkomt? Zelfs het logo voorafgaan aan het eigenlijke filmpje. Dit heb ik anders nooit met youtube-filmpjes.

Het schudden van de camera vind ik best meevallen, al begrijp ik wel wat anderen hierover zeggen. Ik begrijp het nut in deze setting er echter niet van, van het schudden van de camera dan. In verschillende beelden bewegen de takjes en blaadjes zelf al en zal niet zo snel het idee ontstaan met een foto van doen te hebben.

Wellicht is er spraken van een misverstand. Wanneer TS het over het bewegen vade camera heeft, doelt deze misschin op de vloeiende beweging die hij maakt, trekkend langs het gefilmde object. De opmerking van de mensen die reageren lijken meer betrekking te hebben op het schokkerige bewegen van de camera.

Edit: oeps, lees nogmaals de draad door en lees nu dat TS expliciet spreekt over ‘shake’ van beeld, het gaat TS dus niet om de vloeiende beweging. Excuus…

Commentaar op YouTube: “You move your camera too much. It’s too shakey. Use a tripod or something.”
Klopt gewoon, het beweegt teveel en dat hoeft niet want het is ook duidelijk te zien dat wind zijn best deed die dag. Er is een verschil tussen een foto of een “still”. Leuk dat iedereen er een mening over heeft, zo zie je maar weer. Maar om je keuze nou af te laten hangen van “Dat hoort zo, en doen meerdere personen. Anders wordt het zo’n slappe zooi waar geen beweging in zit!” betekent dat jij je eigen creativiteit in de weg zit. FCK… prima afkorting voor Final Cut… :lol: