iPad Mini en WIFI

Na de nieuwste update van IOS heb ik meer problemen met WIFI met mijn iPad mini. Heeft een van jullie dit ook?

Vanwege drukte op de 2,4 GHz band gebruik ik de (lege) 5 GHz band.

Heb je al geprobeerd een paar kanalen 'op te schuiven'?

Heb de problemen alleen als ik je de router automatisch de kanaal laat bepalen.
Handmatig heb ik nu.
2,4Ghz = kanaal 1.
5 GHz = kanaal 44.

Met beide heb ik geen problemen.

meten is weten :)
kijk maar eens met het programma iStumbler

het feit dat de 5 GHz band vrijwel ongebruikt is, wil nog niet zeggen dat alle kanalen het even goed doen.

Als ik met iStumbler kijk is de 5 GHz band leeg. Ik heb geen last met mijn iMac en Macbook. Ik had connect problemen met mijn iPad mini in diverse treinen, terwijl mijn phone dat niet had. Vandaar mijn vraag.

Heb vandaag een refurbished ipad 4 mini in gebruik willen nemen. Ipad “ziet” automatisch het wifi kanaal van de experiabox v10. Als ik met mijn pc/mac mini/ samsung tab s2 inlog, is er geen probleem. De ipad blijft de melding geven: “onjuist wachtwoord”. Prachtige ipad, dat dan wel weer. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en is er, behalve terugsturen, een oplossing?

<p class="cite">Henschel op 26 november 2020 om 21:49</p> Heb vandaag een refurbished ipad 4 mini in gebruik willen nemen. Ipad “ziet” automatisch het wifi kanaal van de experiabox v10. Als ik met mijn pc/mac mini/ samsung tab s2 inlog, is er geen probleem. De ipad blijft de melding geven: “onjuist wachtwoord”. Prachtige ipad, dat dan wel weer. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en is er, behalve terugsturen, een oplossing?
Kan van alles zijn. Loop deze riedel maar eens na: https://osxdaily.com/2018/07/19/incorrect-password-join-wifi-error-ios-fix/