Ipad opladen duurt erg lang

Ik begrijp niet waarom het zo lang duurt om onze Ipad 3 op te laden. Er staan praktisch geen programma’s open, Wifi staat uit enz. Toch hebben we deze om 13,30 h aan de oplader gelegd (stond op 8%), en nu, bijna 5 1/2h later staat die nog maar op 68%…straks duurt het langer om hem op te laden, dan om hem leeg te werken ???

Is die iPad in gebruik? Of hangt ie met scherm op zwart aan de oplader?

Hadden wij ook,
wij hadden hem aan een lader van 1 watt hangen terwijl hij een lader van 12 watt hoort te hebben.
Wij hebben de andere lader van apple gekocht (de grote) en nu doet hij het binnen anderhalf uur

Misschien per ongeluk aan een iPhone lader gekoppeld (5 Watt tegen 10 Watt voor een iPad-lader)?

Ha, fedde123 was me net voor.:lol:

Mijn zoon beweert dat we de oplader gebruiken die bij de Ipad geleverd werd ???

Nogmaals: wordt de iPad tijdens het opladen gebruikt of niet? Dat maakt erg veel uit namelijk.

Wat staat er op? Uitgangsspanning is 5Volt, als de stroom 1A is dan is het vermogen 5x1=5Watt.
Standaard heeft de lader van de Ipad 3 een uitgangsstroom van c.a. 2A dus het vermogen is dan 5x2=10Watt.
Met 10Watt laad de iPad in iets meer dan 6 uur volledig op. Bij 5 Watt duurt dit meer dan 12 uur! Is het vermogen van de lader nog minder, dan zal de Ipad helemaal niet meer laden. Ipad zal dit dit dan ook melden ( ook bij aansluiten op een USB-poort is het vermogen vaak te laag om te kunnen laden).

Hoeveel updates zijn bezig ? Deze worden nl. automatische geïnstalleerd in iOS 7 als je het niet hebt uitgevinkt in Instellingen. En zo zijn er nog een aantal nieuwigheden.

Sluit mij aan bij alle opmerkingen over opladers e.d., maar…sinds iOS7 duurt opladen van mijn iPad inderdaad langer. Zelfde oplader, dus daaraan kan het niet liggen.

Een vraagje. Als je de ipad aansluit maakt hij dan zo’n plonk geluid. Bij mij deed hij dat niet en toen bleek de dock connector stuk te zijn.

jawel hoor, hij maakt een leuk “plonk” geluid :wink:

Duurt bij mij ook aanzienlijk langer als voorheen.

Ik heb dit eens nagekeken en de stekker van de ipad en de iphone die zijn dezelfde.
Beiden zijn 5 watt. Ik heb ook zo een blokje van mijn iphone 3Gs nog en die geeft 10 watt.
Daarmee gaat het inderdaad sneller.

5 W voor een iPad is veel te weinig.

Leuk. En de antwoorden op de andere vragen?

Leuk. En de antwoorden op de andere vragen?[/quote]

Ik sluit me hier bij aan, het begint er op te lijken dat deze topicstarter niet echt serieus geïnteresseerd is in oplossingen en/of deze te delen.
Zie ook zijn andere topic over “Ipad 2 vol met documenten en gegevens”, hier komt ineens uit de lucht vallen dat het is opgelost, maar hoe?

Frebo is in ieder geval geholpen :slight_smile:

schijn bedriegt, ik ben wel meestal geholpen door jullie antwoorden, maar als alleenstaande papa met twee kleine kinderen hoop ik dat men begrijpt dat ik niet de tijd heb om altijd alles toe te lichten…

Ok Johny,
Ik kan begrijpen dat als je druk bent, niet direct kan reageren.
Maar waarom krijgen wij, als we proberen mee te denken om jouw problemen op te lossen, nog steeds geen antwoord op de vragen waarin het antwoord kan schuilen.
Dit forum is immers ook interessant voor de mensen die niet aan de discussies meedoen, mits er ook duidelijk gemaakt wordt waarin de oplossing ligt.
Dus nogmaals, heeft u de lader van 5Watt of de lader van 10/12Watt?