ipad resolutie

Even een rare vraag.

bijna alle iphone apps kunnen ook op de ipad. tof. maar deze software is toch gemaakt voor een klein schermpje, dan ziet dat er op een ipad toch niet meer uit (korrelig) of heb ik dat nu verkeerd?

Dat dacht ik eerst ook. Maar uit de keynote heb ik vernomen dat de pixels niet opgeblazen worden maar dat er pixels worden bijgevoegd zodat het er wél goed uit ziet.

En meer en meer apps zullen waarschijnlijk vrij snel worden omgezet voor iPad. :wink:

Elke pixel is verdubbeld, dus het beeld ziet er inderdaad niet zo mooi uit als een app die speciaal voor de iPad is gemaakt. Je kunt de iPhone apps ook gewoon op een normale resolutie laten zien. Dan is de rest van het iPad schem zwart.

Valt wel mee, ze zullen voor de vergroting anti-aliassing gebruiken, waardoor het er iets minder scherp uit zal zien. In de loop van dit jaar zal iedereen een nieuwe versie uitbrengen met zowel iPhone- als iPad-resolutie graphics. Het is dus een kwestie van even wachten tot alle apps dual zijn.

Als een app schaalbare graphics (vector of 3d) gebruikt, dan zou het geen probleem moeten zijn. Ik verwacht dat de processor van de iPad dan vrij weinig moeite zal hebben met het renderen van die schaalbare graphics naar de resolutie die wel hoger is dan die van de iPhone/iPod touch. Verder denk ik dat de meeste app developers wel iPad-compatibiliy-updates zullen uitbrengen.

(Ik ben geen fanboy trouwens. Zelf heb ik al genoeg aan de iPhone en Mac OS X. iPad en netbooks spreken mij als consument niet aan, wel als ontwikkelaar.)

[quote:19040ac641="BasiX"]Elke pixel is verdubbeld, dus het beeld ziet er inderdaad niet zo mooi uit als een app die speciaal voor de iPad is gemaakt. Je kunt de iPhone apps ook gewoon op een normale resolutie laten zien. Dan is de rest van het iPad schem zwart.[/quote:19040ac641]

Dat is alleen niet zo fijn spelen denk ik als je bijvoorbeeld een voetbalspel speelt dan zitten de knoppen te verweg van de rand.
En dan heb je misschien kans op kramp.