iPad vs iPod touch

Kan men hier aangeven wat de ups and downs zijn tussen de iPad 16GB wifi en de nieuwste iPod touch 8GB

Voor welke moet men/ik kiezen.

Heb momenteel een iPod touch eerste generatie en ik zou wel een (vlottere) opvolger willen hebben.

Ik gebruik 'm hoofdzakelijk om effe te internetten, afstandsbediening voor mijn audio, mail checken

Je gebruikt 'm alleen binnenshuis? Dan is een iPad natuurlijk een mooie oplossing voor het even internetten en je mail en de occasional app. Als je ook graag naar buiten wilt en m dan echt als iPod gebruikt (dus muziek onderweg) is een iPad een beetje groot en zou ik voor de iPod touch gaan. Daarnaast moet je ook de prijs meewegen;). Een iPad is een stukje duurder dan de iPod touch.

[quote=Fireman url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ipad-vs-ipod-touch#post-2060697 time=1285439813]...Ik gebruik 'm hoofdzakelijk om effe te internetten, afstandsbediening voor mijn audio, mail checken...[/quote]Een touch dus.

229 euro tegen 499? Dat is toch geen serieus vergelijk?

Je weet het niet KW. Hij weet denk ik wel hoe duur een iPad is. Sommige mensen zeggen 'effe' maar bedoelen een uur internetten. Dan is een iPad toch veel relaxeder als ie dat geld heeft of heb ik dat verkeerd?

Helemaal eens met @KarelWillem, ook omdat je hem als afstandsbediening gebruikt.
@Maverick9898 is in zo'n geval een iMac / MacBook (pro) niet handiger dan een 9 " scherm

Ik ben het eens met Maverick.

Internetten _kan_ op de iPod touch, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Als je eenmaal een keer hebt geinternet op de iPad, zul je nooit meer willen Internetten op de iPod touch (tenzij je niets anders bij je hebt).

En de TS zal inderdaad al wel weten dat de iPad aanzienlijk prijziger is dan de iPod touch.

Ik heb een iMac op de eettafel staan ( een redelijk grote ;) ) waar mijn muziek bestanden op staan.
Moet zeggen dat mijn kids het ook steeds interessanter vinden om op internet te gaan.

Inderdaad alleen in huis en effe internetten is af en toe 10 min. dan. Mijn audio set aansturen gebeurd ook geregeld. Dus redelijk actief in gebruik.

De iPod touch die ik nu heb gebruik ik intensief en ik ben bang dat een iPad minder handzaam zal zijn. Verder ga ik er vanuit dat de applicaties nagenoeg het zelfde zijn alleen kleiner en een camera.

@1984: Ik denk dat het met die afstandsbediening wel goed komt. Hij kan vooralsnog de Remote app gebruiken, helemaal aangezien die hetzelfde is als op de iPod touch.
Ik zou overigens ook niet zeggen dat dan een MacBook Pro handiger is. Ik ben helemaal niet zo'n iPad-fan maar ik denk dat gewoon normaal internetten op zo'n iPad hartstikke goed kan voor de gemiddelde gebruiker. Bij een MacBook of iMac zit je al gauw aan 1000 euro:P. Dat gaat al helemaal over de prijs heen, lijkt me;).

Afstandbediening voor de audio: dan wint uiteraard de iPod touch, zonder twijfel. Maar die heb je toch al?

Ja, ik denk dat als je de iPod neemt, dat je dan an sich geen spijt gaat hebben. Je mist in principe niks omdat je tot nu toe ook al een iPod touch gebruikt. Maar qua internet is een iPad wel erg mooi en handig. En ik denk dat je het ook voor meer gaat gebruiken dan bij een iPod touch. Dat kan KW wel beamen denk ik haha:P. Maarja, als je zegt dat hoef ik niet en het is verder prima zo, dan voldoet een iPod touch ook, zoals ie dat tot nu toe ook heeft gedaan.

Als je vooruitgang wil boeken moet je echt voor de iPad gaan, zit er nu bijv ook op. Internetten gaat gewoon heel goed, geen gedoe met te kleine toetsenbordjes enzo, denk ook dat je kinderen je iPad leuker zullen vinden. Als je hem alleen binnenshuis gebruikt zal je ook niet echt veel aan de camera in de nieuwe itouch hebben.

Voordelen iPad:
- groter

Nadelen:
- groter
- duurder
- zwaarder

Voordelen iPod:
- kleiner
- goedkoper
- lichter

Nadelen:
- kleiner

Elk nadeel heb z'n voordeel.
Maar het is maar net wat je wil.

Door het formaat van het beeldscherm van de iPad is er vaak meer mogelijk op het gebied van spel, afstandsbediening of andere zaken.
Maar dat zelfde formaat kan voor jou ook een nadeel zijn.

Ik zou een iPad nemen. Voor mail internet en remote heb je echt geen snellere touch nodig.

Kun je dat zelf niet bepalen? De voor-, nadelen en verschillen zijn toch evident? Of ligt dat aan mij?

Maar als ik dan toch mee moet doen: nieuwe iPod Touch nu, nieuwe iPad in 2011. Dat is zo al, en als je er niet echt eentje nodig hebt zou ik zeker wachten op de iPad 2 (doe ik ook).

Ik zou voor de iPad gaan.... Heerlijk internetten, snel typen. Een groot voordeel vind ik ook uitzending gemist en RTL gemist. Kijkt heerlijk op de iPad. Ik zou wel wachten op de tweede generatie, waarschijnlijk een camera en meer van dat soort verbeteringen. Als geld even geen rol speelt, zou ik voor de iPad gaan.

Succes

Ik zou geen van beiden nemen, de 300-500 euro sparen en even die tien meter naar de eettafel lopen. Da's toch aardig wat kleding voor de koters :)

Cailin, die iPad is misschien juist ook voor de koters, zodat pa achter zijn eigen Mac kan blijven zitten. :wink:

Maar hoe typ je dan snel op je iPad? Mij lukt dat echt niet he om snel erop te typen.

Snel is relatief. Als je de iPad in landscapemode op je benen hebt liggen en met de vingers van beide handen kunt typen, gaat het best redelijk snel. De meeste tijd kosten de speciale karakters zoals [ en = die je nodig hebt als je een link wilt maken.

Misschien is het niet zo snel als op een gewoon toetsenbord maar om nou te zeggen dat het typen op een iPod touch zo denderend gaat;).