iPhone 13 Pro (Max): 5 dingen die je moet weten over de krachtpatser

Tijdens het California Streaming-evenement heeft Apple de iPhone 13 Pro (Max) aangekondigd. Wij zetten de belangrijkste punten op een rij.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Waarom beginnen alle artikelen tegenwoordig met “dingen die je MOET weten”?

Ik MOET helemaal NIKS.

Nu na de keynote van ELK nieuw product deze onzin met dingen die ik zou moeten weten. De eerste 7 artikelen op de voorpagina beginnen met dit ge-moet…

Overigens een beperkte upgrade, deze iPhone. Eigenlijk de 12s. Ok, dat scherm is cool, de camera’s zijn weer net iets beter, maar als je al een 12 hebt is dit absoluut niet de moeite waard om te upgraden. De telefoons zijn voorlopig wel uitontwikkeld zo lijkt het bijna.

We blijven nog even duimen voor een mooie nieuwe MBP binnenkort! En ook erg benieuwd of er volgend jaar een flitsende nieuwe iMac 27" komt.

1 like

Bekijk het positief: als dit je grootste frustratie van de dag is (en daar lijkt het wel op), dan doe je het hartstikke goed, joh!

Wat betreft de rest ben ik het overigens wel met je eens. Het is een minimale upgrade, maar dat was ook wel te verwachten. Persoonlijk denk ik dat mensen met een iPhone 11 ook nog wel kunnen wachtent tot volgend jaar. Tenzij je echt staat te trappelen.

Over die MBP: we verwachten ook nog nieuwe AirPods, dus kans dat we binnenkort nog een event krijgen is best groot!

Wat niet duidelijk is is de optische zoom van de “tele” lens. 77 mm is een vaste waarde, dus geen optische zoom, dan zou het 26-77 mm moeten zijn. 77 mm is overigens maar een heel klein beetje tele, bij tele denk ik meer aan 70-200 mm.

Natuurlijk zijn de telefoons uitontwikkeld. Wat moet het nog meer kunnen (en willen) dan wat we nu ermee kunnen. In een gesloten kofferbak nog schitterende full color videos filmen?..
Enige wat nog van nut kan zijn is een batterij die meerdere dagen uithoudt.

Ik mis de nieuwe prores video mogelijkheid in de max uitvoering met 256Gb geheugen of meer.
Dat maakt video weer een stuk beter, samen met de betere instellings mogelijkheden.

Heeft daadwerkelijk niets te maken met mijn ‘grootste frustratie van de dag’ (zou niet best wezen!), maar eenvoudigweg mijn zorg om het gebrek aan kwaliteit bij OMT. Het is weinig fantasie, dwingend, ‘click-bait’-achtig. Ik merk dat ik hier minder en minder kom, en dat vind ik eigenlijk jammer.

Maar goed, het gaat hier uiteraard om de iPhone. Ik hou het lekker bij m’n 12 mini, die vind ik geweldig!