Wellicht is het leuk om voor de 3G eigenaren puntgewijs de eerste ervaringen uit te wisselen na enkele dagen gebruik.
Wat mij opvalt
[b:cec448607a]+[/b:cec448607a] De Iphone ligt heerlijk in de hand
[b:cec448607a]+[/b:cec448607a] Hij is iets lichter, maar daardoor qua gewicht nu helemaal goed ( iPhone 1.0 was veels te zwaar )
[b:cec448607a]+[/b:cec448607a] De download snelheid voor internet gaat als een trein, zelfs Youtube kijken is een feest.
[b:cec448607a]-[/b:cec448607a] De batterij is echt veels te snel leeg. Ik kan me voorstellen dat dit een enorm probleem wordt.
[b:cec448607a]-[/b:cec448607a] Gisteren wilde een vriend me een beltoon bluetoothen, hoe kan het toch dit nog steeds niet gefixed is.
[b:cec448607a]- [/b:cec448607a]Zo af en toe reageert de interface wat traagjes, maar dit is te verwaarlozen.
ik heb het idee dat de batterij vooral heel snel leeg is door het bellen. Maar gisteren bijvoorbeeld heb ik NIET gebeld maar wel heel veel met de GPS functie gedaan, met internet en games zoals monkeyball en m'n batterij is nog steeds niet leeg! :)
Wat is het nu weer voor lul verhaal dat de eerste iphone veel zwaarder is...
De eerste iPhone was 135 gram en de nieuwe 133 gram.
Geen mens die daar een verschil in kan voelen...
Steve heeft iedereen bij de iPhone 1 precies verteld waarom er geen G3 op zit. De reden was de batterijduur.
Nu zit er wel 3G op en heeft niemand een reden om hierover te klagen. Wil je een langere batterijduur zet dan 3G uit en bluetooth en wifi. Steve had hier dus al voor gewaarschuwd. Helaas maakt Apple nog steeds de batterijen of accu's niet zelf, dus daar valt ook geen winst te behalen.
Ik heb er zelf ook geen enorme problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat de iPhone ( die zich toch ook flink op de zakelijke markt richt ) daardoor niet een 1e keus wordt voor mensen in het zakenleven ( verkopers etc ) omdat zij gewoon altijd stand-by moeten zijn. En ik vind uitzetten zoiets raars, het ding heet : iPhone 3G. Maar voor optimaal gebruik dien je de 3G uit te zetten. Dat is vreemd.
Inderdaad, communiceren met een andere bluetooth telefoon kunnen we blijkbaar vergeten :( wordt dat nog gefixed dan?
Ik heb ook af en toe vertragingen, soms reageert-ie echt langzaam.
[quote:d067499ee0="BlackHenry"]Geef een leek maar eens de 2 iPhones, en vraag welke zwaarder is. Zelfs m'n vriendin ( die het allemaal geen r**t interesseert ) viel het meteen op.[/quote:d067499ee0]
Dat merk je echt niet hoor…
Het lijkt misschien zo omdat je weet dat de ene zwaarder is, het is dus vooraal psychisch.
En ook al zal je het verschil merken, dan is het zeker niet zo groot dat de ene iphone meteen veel zwaarder en dus minder goed vast te houden is dan de andere.
Oftewel dat ene argument slaat nergens op.
Zeker bij Smartphones is de accu volledig afhankelijk van wat je er mee doet. Ik heb zelf een E90, en als ik alleen maar bel en SMS kan ik 7 a 8 dagen met een lading doen. Zet ik Bluetooth, Wifi en 3G aan, en ga ik met het scherm op volle verlichting films kijken is hij met 5 uur leeg.
[quote:f682a8c828="unSOUND"]Zeker bij Smartphones is de accu volledig afhankelijk van wat je er mee doet. Ik heb zelf een E90, en als ik alleen maar bel en SMS kan ik 7 a 8 dagen met een lading doen. Zet ik Bluetooth, Wifi en 3G aan, en ga ik met het scherm op volle verlichting films kijken is hij met 5 uur leeg.[/quote:f682a8c828]
Met mijn HTC Tytn 2 haal ik denk ik 1 tot 1,5 dag. Wifi, bluetooth uit maar 3g en automatisch mail ophalen (iedere 15 minuten) aan.
Heb ik tomtom aan dan moet er echt een accuoplader in anders is ie met een half uur leeg.
Kortom: de iPhone doet het volgens mij zo slecht nog niet
Ik gebruik nu nog een HTC S200 van 2 jaar oud en ik laad hem 2 keer per week ongeveer op. Terwijl ik 'm 2 jaar geleden praktisch dagelijks moest opladen. Nu bel ik er af en toe mee, gebruik ik de agenda af en toe, en enkel wanneer ik 'm middels TomTom gebruik gaat de batterij snel leeg.
Jullie hebben dat ding nu net een weekend en zitten er natuurlijk de godsganselijke dag mee te spelen (begrijpelijk). Maar zodra de iPhone voor eenieder van toy naar gewoon gebruiksvoorwerp verschuift dan zal je zien dat die batterij ineens veel langer meegaat.