iphone 3G en contacten sync'n

Hallo beste toekijkertjes,

Ik heb een iPhone 3G uit het jaar 2008. Ik wacht met smart op de iPhone 5.

Onlangs merkte ik dat mijn contacten niet werden gesynchroniseerd. Als ik mijn iPhone op mijn iMac (Lion) heb aansluit dan staat onder het tabblad info de optie 'synchroniseer contacten' aangevinkt en verder staat daaronder 'alle contacten' actief.

Ik kan synchroniseren wat ik wil maar de contacten verschijnen niet op mijn iPhone. Dat was in het verleden natuurlijk wel het geval.

Onder geavanceerd in dat zelfde tabblad onderaan heb ik uiteindelijk ook maar de optie 'contactgegevens' onder vervang gegevens op mijn iPhone. De contacten op mijn Mac staan keurig in mijn adresboek. Helaas worden ze niet gesynchroniseert naar mijn iPhone.

Uiteindelijk heb ik maar's de herstel optie van iTunes voor mijn iphone gebruikt. Iphone helemaal kaal. Apps en iCal, bladwijzers van Safari, notities van Apple Mail komen allemaal keurig terug op mijn iPhone. Behalve .... de contacten van mijn Mac, die heb ik nog altijd niet op mijn iphone. Alles staat geactiveerd dat actief hoort te staan.

Heeft iemand een geniaal idee hoe dit op te lossen is zonder dat ik alles handmatig moet overtypen ?

Heb je [b][url=http://www.soocial.com/]Soocial[/url][/b] al eens geprobeerd?

Soocial ? Nee niet eerder van gehoord. Ik ga er eens naar kijken. Daarvoor bedankt.

Ik heb het probleem echter na lang wroeten op de Apple pagina's weten op te lossen. Ik kan mij voorstellen dat anderen men een iphone 3G tegen het zelfde probleem aan zijn gelopen. Voor die genen en voor hen die gebruik willen maken van hun icloud agenda en contactlijst op andere apparaten.

Voor je agenda in de cloud (ical in the cloud) kun je gebruik maken van [b]CalDAV[/b] account instellingen. En voor de contacten (adresboek/adresbook) in de cloud kun je gebruik maken van [b]LDAP[/b] account instellingen.

Op je iphone vindt je deze via:

Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Voeg account toe... > Anders

[b]Je Contacten uit de cloud synchroniseren:
[/b]
Kies voor CardDAV
[u]Server: [/u]p03-contacts.icloud.com
[u]Gebruikersnaam[/u]: je icloud(mobileMe) gebruikersnaam e-mail adres. Pietjepukkel@me.com
[u]Wachtwoord[/u]: bijbehorend wachtwoord
[u]Beschrijving[/u]: vul iets in bijv. pietjepukkel contacten

Geavanceerd:
Gebruik SSL aanzetten
poort wordt automatisch al op 443 gezet.

[b]Je iCal agenda's uit de cloud synchroniseren:
[/b]
Kies voor CalDav onder het kopje agenda:

Server: p03-caldav.icloud.com
[u]Gebruikersnaam[/u]: je icloud(mobileMe) gebruikersnaam e-mail adres. Pietjepukkel@me.com
[u]Wachtwoord[/u]: bijbehorend wachtwoord
[u]Beschrijving[/u]: vul iets in bijv. pietjepukkel agenda

Geavanceerd:
Gebruik SSL aanzetten
poort wordt automatisch al op 443 gezet.
account-url: wordt vanzelf ingevuld. en indien gevraagd hoef je die niet handmatig in te vullen.

Op een willekeurig ander apparaat zal het op een vergelijkbare wijze ingesteld kunnen worden. Ik merk op dat wanneer het niet werkt je wellicht de server kunt wisselen van p03 naar p01, p02 of p04.

[b]Dit kun je eventueel ook controleren door op je Mac het volgende te openen:
[/b]
Thuismap > Library (bibliotheek) > application support > Addressbook > Sourses ... Configuration.plist

Dit bestand openen en je ziet de server in de HTML-code staan.

Dat was het. Over en uit.