Dit is een vraag voor mensen met verstand van iPhone techniek. (geen software-probleem)
Ik heb een iPhone 3Gs die eergisteren plotseling geen geluid meer gaf tijdens een gesprek. Het blijkt dat de speaker onderaan en de speaker aan het oor én de microfoon niet werken. Ook via de hoofdtelefoon komt er geen geluid. De iPhone speelt nog wel systeemgeluiden en muziek via bluetooth (Jabra en carkit) en muziek via Airplay. Eigenlijk doet alles het dus behalve de geluidsuit- en invoer op de iPhone zelf. Na een nachtje uitzetten doet het geluid het weer even en dan verdwijnt het al krakend weer. Harde reset en volledige restore hebben niet geholpen dus dat sluit een softwareprobleem uit. Het herstel na een nachtje en het krakend wegvallen wijst volgens mij ook al op iets hardware-matigs. Ik heb de dockconnector en koptelefooningang schoongeblazen en met de stofzuiger schoongemaakt maar dat mag niet helpen. Ook heb ik de interne connectoren al losgehad en weer vastgemaakt maar ook dat is het niet.
Volgens Apple Care is het toestel (tweedehands) twee jaar oud dus geen garantie meer te claimen.
Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn? Dockconnector, hoofdtelefoonaansluiting stuk of toch iets op het moederbord? De eerste twee zou ik bijvoorbeeld zelf kunnen vervangen.
Zo jammer om dit toestel af te schrijven terwijl het verder nog prima werkt. (verkoop in onderdelen kan altijd nog ;) )