iPhone 3GS naar iOS 4

Ik heb EINDELIJK een iPhone 3Gs! Een mooie witte. Maar er staat nog 3.1.3 software op...

Hij was al wel geunlocked en gejailbreaked (Cydia staat tussen mijn Apps). Maar hoe nu naar iOS4?

iTunes zegt dat ik hem kan updaten en unlocken kan officieel via iTunes vanaf 1 februari. Maar mensen roepen ook dat als ik het fout doe, dat de iPhone dan onbruikbaar wordt.

Ik wil het goed doen uiteraard maar wat is nu de volgorde? Eerst updaten en dan opnieuw officieel unlocken?
En kan ik wel een update doen naar iOS4 met de jailbreak die er nu op zit?

Overal staan tutorials maar ik heb nog nooit iets gehacked en ben als de dood dat ik mijn witte trots nu vernietig!?!
Alvast bedankt voor adviezen!!!!

Door een softwarematig herstel in iTunes zal je fysiek niks verknoeien. Heb al enkele mislukte jailbreaks achter de rug met een iPhone 2G, maar nu is dat kinderspel. Loopt er iets fout, gewoon herstellen via iTunes.

[url=http://www.iphoneclub.nl/101903/overzicht-onmogelijkheden-van-jailbreaken-ios-4-x-op-de-iphone/?awesm=retweet.nu_19Yts#utm_content=twitter-publisher-main&utm_medium=retweet.nu-twitter&utm_source=direct-retweet.nu]Een recente twee[/url]t van iPhoneclub zal je waarschijnlijk een klare kijk geven over je mogelijkheden. Met een jailbreak kan je in principe weinig fout doen. Er bestaan altijd manieren om terug te keren naar een niet-gejailbreakte iPhone.
Wanneer je nu via iTunes naar iOS 4.2.1 (want dat is de meest recente vandaag) update, verlies je je jailbreak. Maar dit zou zonder problemen moeten gaan.

Ah, super! Die jailbreak vindt ik niet erg. Maar die stond er op vanwege de on-officiele unlock begreep ik.

Maar nu de unlock officieel gedaan kan worden (vanaf 1 feb geloof ik) kan de jailbreak er wel af en kan ik dus gewoon naar iOS4 zonder gezeur.

Jailbreaken kan dan wel weer als er iets op gevonden is nietwaar?

Maar goed, eerst updaten en dan unlocken of andersom? Dat zoek ik ook wel even uit op iPhoneclub (gelijk even lid worden denk ik...) Thanks!

Het unlocken via iTunes ligt eraan welke provider het is

Kan toch tegenwoordig als je een sim kaart van een andere provider dan de ooit originele erin stopt, je vanzelf een 'carrier' update krijgt? En je toestel is geunlockt.

Dat kan toch alleen maar met tmobile??