iPhone 4 blijft "Verbind met iTunes" aangeven na herstel

Beste OMT-ers,

Op verzoek van een vriend van mij, moest ik zijn iPhone 4 even herstellen en "verkoopklaar" maken.
Apple-tje-eitje dacht ik, NOT.
De iPhone stond nog op iOS 4.2.1, hij is verder nooit geüpdatet geweest. Toestel aan mijn MBP verbonden en in iTunes op "Herstel iPhone" geklikt. iOS 6.0.1 werd gedownload en hierna werd de iPhone (volgens iTunes) hersteld, ik kreeg zelfs de melding op het einde dat "de iPhone teruggezet is naar fabrieksinstellingen en opnieuw opgestart wordt". So good so far, zoals het lijkt.

Echter, een paar seconden nadat het Apple-logo verschijnt op het toestel komt wederom het "Verbind met iTunes"-icoon in beeld. Als ik het toestel weer met mijn MBP verbind, krijg ik keer op keer de melding dat "er een iPhone in herstelmodus is aangetroffen en voor gebruik met iTunes hersteld zal moeten worden". Dat heb ik echter zojuist gedaan.

Heb dit nu al een paar keer achter elkaar, waar zou dit aan kunnen liggen? Heb ik het verleden (met andere toestellen) wel eens iTunes-errors gehad, maar een "succesvolle" herstelpoging die toch niet succesvol bleek heb ik nog nooit gehad.

Iemand een oplossing, suggestie of tip???
Hartelijk bedankt !!

Homeknop en aan/uit knop samen een 20 tal seconden ingedrukt houden, helpt dat ?