Sinds afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe iPhone in mijn bezit. Echter zit ik wel met een probleem, namelijk de afwerking van de iPhone 4. Vandaag was ik mijn telefoon goed aan het bekijken en kwam erachter dat er een kier zit tussen het antenneframe (metalen band) en de glazen platen (zwart). Het blijkt dat de metalen antennes aan de bovenzijde niet helemaal haaks aan elkaar bevestigd zijn (gedeelte dat met rubber aan elkaar bevestigd is).
Hier heb ik een paar foto's geplaatst:
Het is niet veel maar genoeg om kieren te veroorzaken waar stof tussen kan komen. De ruimte is dusdanig dat ik er papier tussen kan steken (zie foto's).
Ik kan de iPhone retour sturen zodat ze deze gaan bekijken. De tijd dat ik mijn toestel dan kwijt ben is 2-4 weken en zonder garantie dat ik een nieuw toestel krijg (daarbij ben ik bang dat wanneer ze het niet belangrijk genoeg vinden om te vervangen ik de iPhone bekrast terugkrijg (ik leg mijn iPhone altijd op iets zacht en nooit direct op een hard oppervlak).
Is dit iets waarvoor ik een nieuwe iPhone kan krijgen/eisen of ben ik nu gewoon te kieskeurig en verwacht ik te veel? Hoor graag jullie reacties.
Ik heb de iPhone via XLvoordeel (simlockvrij toestel + Vodafone abbo). Nu weet ik niet hoe het bij hen werkt qua reparatie en/of vervanging. Heeft iemand binnen dit forum daar ervaringen mee?
Volgens mij heeft Apple ook gewoon een garantie van 1 jaar alleen dat duurt langer qua tijd. Maar daarvoor zou je even Apple voor moeten bellen of naar een APR gaan.
Ik heb wel meer verhalen gelezen over deze kieren, mijn toestel heeft het gelukkig niet.
Lijkt me niet meer dan een maandagochtend geval, gewoon mee terug gaan voordat je straks met een iPhone vol stoffige/smerige naden zit.
Mocht je overigens jouw toestel beschadigd terugkrijgen (neem even een duidelijke foto voordat je het toestel verstuurt) dan direct claimen met jouw foto's als bewijs.
Ik snap precies wat je bedoelt ; leg het toestel ook altijd op iets zachts neer, zou een dergelijke kier ook niet accepteren.