iPhone 4 probleem tijdens bellen

Wellicht moet dit probleem op de Hardware afdeling worden gepost, maar ik probeer het eerst hier.

Al een tijdje heb ik soms het probleem dat mijn gesprekspartner mij niet hoort tijdens een gesprek. Ik hoor hem/haar wel gewoon.De laatste week is dit steeds erger geworden. Ik heb wel voldoende bereik en smsjes kan ik ook gewoon versturen en ontvangen. Ik heb mijn iPhone al gereset, de netwerkinstellingen hersteld en de simkaart even eruit gehaald en teruggeplaatst, maar niets helpt.
De altijd klantvriendelijke (ahum) klantenservice van Vodafone kende het probleem helemaal niet en kwam eigenlijk alleen maar met de oplossingen die ik al had geprobeerd.
Ik heb er ook nog aan gedacht of het misschien aan de speaker lag waarin ik praat. Maar dan zou ik toch ook geen muziek kunnen afspelen via de speaker? Bovendien heb ik het probleem niet altijd, maar wel heel vaak.. Als de speaker kapot zou zijn, zou het probleem toch altijd voorkomen?

Ik hoop dat iemand hier hetzelfde probleem heeft (gehad) en mij een oplossing kan aandragen.
Alvast bedankt!

http://www.allaboutphones.nl/nieuws/5172/Apple-iPhone-4-designfout-zorgt-voor-wegvallende-gesprekken.html

Per ongeluk met je wang de mute knop ingedrukt? (kan een probleem met de proximity sensor zijn)

Natuurlijk kent iedereen... die bekende fout in de iPhone4... echter is dit een ander probleem. Ik heb namelijk precies hetzelfde en heb ook geen oplossing.

De telefoon werkt perfect! super bereik (KPN), prima 3G etc...

Maar vaak (dus niet altijd) hoort de 'ander' mij niet, terwijl ik die ander prima kan verstaan. Meestal is dit probleem na 20 seconde opgelost en is de ontvangst (van beiden partijen) uitstekend.

Ik heb mijn toestel online via telfort gekocht.. en heb dus geen idee hoe ik deze klacht / dit probleem aan Telfort kan melden.

Hopelijk hebben jullie tips / links om dit probleem op te lossen, of om aan Telfort duidelijk te maken wat mijn probleem is.

Reset helpt niet, upgrade van software helpt niets... Op dit moment gebruik ik alleen nog maar de headset om te bellen, dan verstaat de andere partij mij perfect!

nog meer mensen dit probleem?

tia

zwaar irritant ja, ik heb het ook al een tijdje. los het probleem maar op door altijd oortjes ingplugd te hebben. maar dit is natuurlijk een verre van ideale oplossing.
groeten, Ken

Ik heb precies hetzelfde. Zelfs als je elkaar dan opnieuw belt gebeurt het weer. Na. 4-5 keer opnieuw bellen is het weg.

Dit probleem schijnt groter te zijn dan ik dacht.
Check dit topic maar eens:
https://discussions.apple.com/thread/2498579?start=0&tstart=0

Echt heel veel anderen wereldwijd hebben dit probleem dus ook.

18 pagina's lang mensen met hetzelfde probleem, maar bijna geen concrete oplossingen.
Met je iPhone tegen je knie slaan schijnt het probleem tijdelijk te verhelpen, maar het is toch te belachelijk voor woorden dat je met je 700 euro kostende telefoon eerst tegen je knie moet slaan om verstaan te worden??

Een aantal (Amerikaanse) mensen in dat topic zijn naar de Genius Bar in de Apple Store geweest. Het probleem was bekend, maar geen oplossing. Apple schijnt het probleem dus vaker te horen. Veel mensen hebben wel zonder probleem een nieuwe iPhone 4 gekregen bij de Genius Bar, maar die hebben wij niet in Nederland. Dat klotebedrijf Dynafix van Vodafone geeft echt niet zomaar een nieuwe.

Wat kunnen wij als Nederlanders ondernemen??

Bij tijd en wijle heeft mijn iPhone ook last van dit probleem. Wanneer de ander mij niet hoort, druk ik op de luidspreker-functie. Het nadeel laat zich raden, maar je kunt in ieder geval je gesprekspartner op behoorlijke wijze meedelen dat je telefoon je in de steek laat!

Van de week mijn iPhone laten repareren (USB dock + microfoon vervangen).
iPhone werkt weer zoals het moet!

Geen idee hoe dit is ontstaan, maar nu kan ik gewoon weer telefoneren!