Iphone 4 start niet op....Garantie?

Ik heb mijn iPhone 4 nu ongeveer een maand of 9, in de eerste week had ik hem al laten vallen, de achterzijde was gebarsten......

Nu negen maanden later, iPhone is aan het opladen aan me iMac, opeens valt me netwerk uit...Ik herstart de telefoon en hij doet het niet meer.....Krijg hem ook niet meer hersteld.

Mijn vraag is als ik me telefoon nu opstuur naar T-Mobile, gooien hun het er dan op dat ik geen garantie heb op dat de achterkant is gebarsten? Dit heeft er namelijk niet mee te maken, de Iphone heeft het al die tijd gewoon goed gedaan.

Alvast bedankt

Het probleem van het netwerk is (misschien) te wijten aan die val, misschien niet. Het feit is dat je allicht géén garantie meer hebt op je toestel, puur door de gebruikersschade.

Stel dat je iPhone in de WC was gevallen en na drie dagen werkte hij weer om de week erna uit te vallen, dan kreeg je ook geen garantie meer, puur door de waterschade. Naar analogie zou ik hetzelfde zeggen voor jouw geval...

Houd er ook rekening mee dat je je telefoon vrij lang kwijt bent als je 'm opstuurt naar T-Mobile. Is er geen optie om eens langs te gaan bij de Apple Store in Amsterdam? Misschien, als je daar je probleem uitlegt krijg je iets voor elkaar...

[quote]
Dit heeft er namelijk niet mee te maken, de Iphone heeft het al die tijd gewoon goed gedaan.
[/quote]

Dat ben ik niet met je eens. En ik weet zeker dat T-Mobile er net zo over denkt. Dat is natuurlijk hartstikke vervelend maar minstens zo terecht.

Ik zou het achterkantje laten vervangen (en meteen alle aansluitingen controleren) bij een bedrijf dat de iPhone repareert. Als je geluk hebt zijn de problemen die je iPhone heeft dan verholpen. Tenminste, als het om een losgeschoten contact zou gaan.

Er is de laatste tijd veel discussie over de garanties die Apple verleent. Een van de dingen die nadrukkelijk vermeld wordt is dat je moet kunnen aantonen dat het defect niet door jouw toedoen (lees: alleen bij normaal gebruik) is ontstaan. Je begrijpt dat die vlieger niet opgaat wanneer je een gevallen iPhone inlevert.

Ik laat in vanmiddag even de achterzijde maken (Phonedokter Schiedam) , en vraag gelijk of ze toestel willen kijken?

Iemand ervaring met dit bedrijf?