iPhone 4 Toegangscode vergeten

Mijn zoon heeft mijn oude telefoon (iPhone 4) gekregen en als experiment een vrij lang woord van zijn toegangscode gemaakt. Nu weet hij niet precies meer wat het is en kan dus zijn telefoon niet meer ontgrendelen. Als ik m aan iTunes hang en de telefoon wil herstellen geeft iTunes aan dat ik eerst Find my iPhone uit moet zetten… maar ja, dat gaat niet meer… Hoe kan ik dit nu oplossen??

Find my iPhone kun je gewoon uitzetten door de iPhone te herstellen via de DFU modus en vervolgens het wachtwoord van het iCloud-account in te voeren wanneer daar naar wordt gevraagd.

Dank je Niels, even mijn woordenboek bijwerken: wat isDFU modus??

DFU staat voor device firmware upgrade, en is de manier om een iPhone 100% schoon te herstellen.

Met de volgende stappen zet je de iPhone in DFU mode:

• Sluit je toestel aan op een computer en open iTunes.
  • Zet het toestel uit door de aan/uitknop. Wacht tot het toestel helemaal is uitgeschakeld.
  • Houd vervolgens de homeknop en aan/uitknop enkele seconden ingedrukt.
  • Laat na ca. 10 seconden de aan/uitknop los, terwijl je de homeknop ingedrukt houdt.
  • iTunes zal een melding geven, dat er een iPhone in herstelmodus is aangetroffen (in feite is dit onjuist, omdat de iPhone niet in herstelmodus maar in DFU modus staat).
  • Vervolgens kun je de iPhone herstellen, na herstel krijg je de melding dat activation lock aanstaat en je moet dan het wachtwoord van het iCloud-account invoeren om de iPhpne verder in te stellen.

http://qooqle.nl/?q=iphone+DFU

Hiii Niels ik heb een iPhone 4. Ben het wachtwoord va. 4 cijfers vergeten wat moet ik doen??

Mamaloe vragen.