iPhone 4 trilt niet

Hallo,

Ik heb een vraag mijn iPhone trilt de laatste tijd zeer slecht, en soms doet hij helemaal niks meer. Ik heb al op verschillende fora gekeken en als ik dan zoals daar staat vermeld onder de earphones een tik geef gaat hij voor korte tijd wel trillen. Maar dan stopt hij er mee. Nu is mijn vraag zou ik dit zelf kunnen oplossen, of zou ik hem moeten opsturen en voor hoelang ben ik hem dan kwijt? Of stuurt Apple meteen een nieuwe op?

Bedankt alvast

Kijk even in je instellingen.

> Geluid
> Zorg dat 'Trillen' ingeschakeld is

[quote]
Hallo,
Ik heb een vraag mijn iPhone trilt de laatste tijd zeer slecht, en soms doet hij helemaal niks meer. Ik heb al op verschillende fora gekeken en als ik dan zoals daar staat vermeld onder de earphones een tik geef gaat hij voor korte tijd wel trillen. Maar dan stopt hij er mee. Nu is mijn vraag zou ik dit zelf kunnen oplossen, of zou ik hem moeten opsturen en voor hoelang ben ik hem dan kwijt? Of stuurt Apple meteen een nieuwe op?
Bedankt alvast
[/quote]

wellicht is er iets stuk ja, ik zou hem opsturen, kan wel een maand duren maar als je zelf ermee gaat rotzooien of door zo'n klein bedrijfje laat doen is er een kans dat Apple zegt dat zij je geen garantie meer willen geven.

@Nick: Als hij het soms matig doet, of soms zelfs wegvalt lijkt het mij meer een hardwareprobleem dan een instelling. Opzich geen domme zet om naar die instelling eens te kijken, maar ik betwijfel of dat het probleem is want dan zou hij het nooit moeten doen.

Als je trouwens een SMS binnenkrijgt en hij trilt 2x kort, dan is dat normaal. Dat is sinds iOS 4.3 zo, dus mocht je dat bedoelen dan is er niks mis met je iPhone.

Ga morgen (of vandaag, ligt eraan welke open is in je buurt) even langs bij een APR, zij weten dan een passende oplossing. Ik denk eerlijk gezegd dat je een refurbished terugkrijgt, gezien het vaak de moeite niet loont om jouw iPhone volledig uit elkaar te halen om enkel dat motortje te vervangen. Arbeidsloon is daar gewoonweg te duur voor.

@Nick

Dus als ik daar langs ga, is de kans groot dat ik hem gewoon meteen kan inruilen tegen een andere?

Hij wordt altijd eerst onderzocht, dus je zit sowieso minimaal een week zonder. De APR geeft je namelijk geen nieuwe, dat doet het reparatiecentrum of Apple zelf.

Oke bedankt voor de info. Ik zal van de week eens langs gaan bij een APR. Maar ik vind het niet een super groot probleem, maar als ik dit niet zou laten repareren zou dit later niet voor verdere aftakeling van mijn iPhone zorgen. Dat de rest ook niet gaat werken.

Zou kunnen, als het enkel het motortje is wat defect is dan is er niets aan de hand (behalve een slechtwerkende trilfunctie) maar als het het printplaatje is wat dat motortje aanstuurt dan zou het nog wel eens een ander probleem kunnen veroorzaken.

Sowieso zou ik het laten maken nu je nog garantie hebt, je moet er dan wel van verzekerd zijn dat het op geen mogelijke manier is veroorzaakt door valschade o.i.d.

Mijn telefoon komt wel van Vodafone. Maar het beste is dus als ik naar een APR ga? Maar bedankt voor de info

Nee het beste is dat je contact opneemt met Vodafone, aangezien jij ook bij hun het toestel hebt gekocht.

En wat doet Vodafone voor je behalve je doorsturen naar een reparatiecentrum waar je hem zelf heen mag brengen? De telefoon die kuren vertoont is van Apple en niet van Vodafone, dus de garantie wordt ook gegeven door Apple.

Daarbuiten, als Vodafone al iets voor je kan betekenen dan zullen ze dezelfde handelingen doen die een APR ook doet.

Dat is niet waar, je gaat een contract aan met de winkelier en niet met Apple; je moet dus bij de winkelier zijn, welke in dit geval waarschijnlijk vodafone is.

Ik ben nog nooit naar T-Mobile geweest als er wat met m'n iPhone was, dat heeft nooit tot problemen geleid. Dus of het maakt niet uit, of ze nemen het er niet zo nauw mee.