IPhone 4S , batterij testen

Hi ,

Is er een betrouwbare manier om de batterij van mn IPhone 4S te testen , ik vind dat deze erg snel leeg is (zeker in vergelijk met mn oudere 4) , er zit nog een 2 maanden garantie op , mocht de batterij slecht zijn dan wil ik hem naar Apple sturen .

Ik zie dat er vele Apps zijn die iets “doen” maar welke is goed en betrouwbaar om de batterij te testen

thx

Zet SIRI eens uit, dat scheelde bij mij fors in batterij verbruik

Staat niet aan bij mij .

Ten eerste, wat is snel leeg?

Heb je Apple Care, dan even bellen en heb je binnen 1-2 werkdagen kosteloos een nieuwe thuis! Anders kost dit 29,- euro, dus dan kun je wellicht nog overwegen om alsnog een Apple Care aan te schaffen (ook mogelijk via e-Bay, scheelt heel veel).

Een andere mogelijkheid is om even langs de Apple Store te gaan, dan doen ze een hardware test en indien de accu niet goed is, krijg je een nieuw toestel mee.

Ik vraag me ook wel af hoe je dat zou kunnen zien. Voor de Mac heb je bijvoorbeeld Coconut Battery, die de juiste waarden uitleest. Apps zullen ongetwijfeld de juiste toegang niet hebben, maar allicht kan het via een Mac wel.

Vandaag was om 1 uur m’n batterij op 50%, diezelfde ochtend had ik hem 100% opgeladen. Ik gebruik m’n iPhone wel veel, dus ik weet niet goed of dit OK of gewoon slecht is.

Ik weet natuurlijk niet wat veel is in jouw situatie, maar bij mij (ook een 4s) is de batterij na veel gebruik na een uurtje of 5 al ver over de helft als hij niet al leeg is. Aangezien ik de hele dag zo ongeveer in de auto zit en hem dan oplaad heb ik niet vaak last van een korte accu duur. Vandaag had ik nog dat ik na 1,5 uur gebruiken dat mijn accu nog 65% à 70% over had. In de 1,5 uur luister ik muziek, check ik een paar keer de verkeersinformatie, Reisinformatie voor het OV (aangezien ik in het OV zat), was ik aan het whatsappen, had ik een telefoongesprek van 10 minuten heb ik mijn mail gechecked en een paar minuten op internet gezeten.

Ik hoop dat je nu voor jezelf een beetje een beeld kan vormen hoe de accu van jouw 4s zich verhoudt tot die van mij en ik denk dat er niet zoveel mee aan de hand is, maar dat is lastig om te bepalen zonder het zelf te kunnen zien.

Dank voor de reactie’s

Ik heb mn Iphone 4 als uitgangspunt , en dan verbruikt de 4S een stuk meer , moet wel zeggen dar de 4S een stuk sneller is .

Dacht dat ik ergens had gelezen dat er een goede App voor was om je batterij te testen , om dan eventueel met een goed verhaal richting Apple te gaan .

Ik kijk het nog even aan , ik las nog wel op een site dat het behoorlijk uitmaakt om de Setting Time Zone uit te zetten , dit maar eens uitproberen