iPhone 4s Wifi knop kan niet gebruikt worden

Beste OMT’ers

Ik heb een iPhone 4s waarbij de knop van de wifi niet meer geschakeld kan worden… ik heb de iphone al hersteld naar n verse IOS 7.1.1 maar zelfs dat helpt niet. iemand enig idee?

Mvg,

Stef

Hoe schakel jij “de knop van de wifi” uit???

bij instellingen kan de knop niet verschoven worden. en bij control center kan ik de knop indrukken maar na 2sec komt er een pop-up die zegt dat wifi niet beschikbaar is.

Ik zit even te kijken op mijn eigen iPhone 4, maar je knop kan niet meer verschoven worden dus? Als ik Personal Hotspot aanzet, gaat de Wifi ook uit, maar kan het schuifje wel heen en weer halen.

Wanneer is het gebeurd? Had je al 7.1.1. erop staan toen het voorkwam? Ik heb nog 7.1 erop staan. Ik dacht ook nog even een Restrictions, maar zie daar niet zo snel een schakelaar waarmee je wifi kan blokkeren.

Is het trouwens niet gewoon Airplane mode?

Meestal is dan de wifi ontvanger van je iPhone kapot. Heb je m ooit laten vallen of nat laten worden?

http://support.apple.com/kb/TS1559?viewlocale=nl_NL

Zelf heb ik deze oplossingen allemaal al geprobeerd (iPhone 4S na update iOS7) en zonder blijvend resultaat. Na verder onderzoek bleek dat het ook vaak voorkomt dat de wifi-chip geen goed kontakt meer maakt met het moederbord. Daarvoor heb ik toen een apparaat gekocht waarmee je de chip opnieuw op het moederbord kunt bevestigen door de soldeerkontaktjes onder de chip te verhitten totdat ze weer goed vastzitten. (daarvoor moet je wel de hele iPhone uit elkaar halen). Daarna werkte het weer perfekt! Inmiddels heb ik dit al voor 5 andere mensen in mijn buurt (omgeving Emmen) op deze wijze kunnen oplossen. :slight_smile:

@MacFan55

wat voor apparaatje is dit dan en waar kun je het kopen als ik vragen mag?

Beste mensen,
Ik gebruik een iPhone 4 met iOS 7.1.2 en bij mij kwam het zelfde probleem voor. Ik heb gewoon een factory reset gedaan ( thuisknop en uit-knop te samen lang induwen ) en alles werkte weer

Als je de iPhone op de hoek bij de koptelefooningang flink warm stookt met een föhn en daarna werkt WiFi weer dan is het de WiFi/BT chip die of niet goed vast zit, of defect is.
Je kan de chip inderdaad opnieuw (laten) solderen/vloeien, maar het kan ook zijn dat er een compleet nieuwe chip in moet.

Hey ik had hetzelfde probleem. Ze hadden die van mij gefixed door het opnieuw solderen van wifi chip.
Ik had het hier laten maken… goo.gl/QoAUn6