iPhone 5 batterijproblemen

Beste,

ik weet er gewoon geen raad meer mee. Ik heb toen de iphone 5 uitkwam in België er ééntje aangeschaft bij Mobistar, na 3-tal weken gebruik was de gemiddelde gebruiksduur toch wel een pak minder dan mijn iPhone 4. Na enkele telefoontjes naar Apple had ik uiteindelijk na 3 dagen al een nieuwe gekregen. Nu sinds een weekje ik deze "nieuwe" iphone heb, is me batterij eigenlijk nog erger dan de vorige. Ik heb gewoon geen zin om mijn iphone weer te gaan binnensteken en weeral hetzelfde verhaal.

Ik had op mijn vorige in gebruik een 5-tal uren en met den deze maximum tot nu toe een 4-tal uren, gemiddeld zelfs maar 3. Als je bezig bent op de iphone, zie je het batterijpercentage echt zo naar beneden gaan. Bij een berichtengesprek van amper 10 minuten gaat er zo'n 15-tal procent vanaf. Echt raar. Ik heb ook totaal geen zin om hem in te stellen als nieuwe iphone, ten eerste denk ik dat dit niets gaat helpen. En heb al helemaal geen zin om al me berichten kwijt te zijn en al me applicatie's er opnieuw te moeten opzetten. Heb tenslotte een 100-tal applicatie's en 1000 liedjes. Ik koop tenslotte producten van apple voor het gebruiksgemak! Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alleszins bedankt!

Met vriendelijke groet.

Sowieso, je kan gewoon een back-up maken in iTunes op je computer. Als je dan weer een nieuwe iPhone krijgt kan je gewoon de back-up terugzetten.

Maar toch erg toeval dat deze "nieuwe" weeral batterijproblemen heeft?
Is het daarom misschien mogelijk dat dit door iets anders veroorzaakt wordt?

MVG

Phoe, even denken hoor. Kan eigenlijk geen externe oorzaak noemen. Of je iPhone moet in een extreem koude omgeving zijn? Weet wel dat hitte heel slecht is voor de accu. Dus je moet hem ook zeker uit het zonnetje houden. Heb je trouwens de meest recente software op je iPhone staan?

Je weet hoe je apps afsluit? Als je dubbel klikt op de fysiek home-buton zie je onderin een rij apps. Houdt een app lang ingedrukt en ga ze stuk voor stuk afsluiten. Nu draaien ze niet meer op de achtergrond door, wat kan schelen in accu-duur. De verlichting van je scherm vergt ook veel van je accu, dus zet deze vooral niet op het meest fel.

Temperatuur is perfect. iOS 6.0.1. Elke app wordt telkens afgesloten en helderheid staat op 39%, in tegenstelling tot mijn iPhone 4. Waarbij alles op het maximum stond en die deed het een stuk langer.

Mvg

Beste Stijn,

Ik deel je mening volkomen. Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezit van een iPhone 5 16gb black version.

De batterij is ook ronduit bedroevend. 's Ochtends om 7uur zet ik de Vliegtuigmodus uit, de batterij is dan 100%. Om 12.00u 's middags is de batterij al rond de 40%. Tegen 15.00u valt de iPhone uit omdat de batterij leeg is.

Heb hiervoor 2 jaar lang een iPhone 4 gehad. Geen problemen mee gehad, batterij was acceptabel, ging gewoon 1 dag mee. Alle toeters en bellen stonden aan. (3G, locatie voorziening, push mail, etc.)

Nu op de iPhone 5 heb ik eergisteren de volgende acties ondernomen om het batterij percentage te verbeteren.

- 3G standaard uitgeschakeld. Alleen bij gebruik even aanzetten, daarna direct weer uit.
- WIFI standaard uitgeschakeld. Alleen bij beschikbaar WIFI netwerk aan.
- Mail account gewijzigd van Push naar Fetch (Elk uur)
- Siri standaard uitgeschakeld.
- Helderheid van het scherm, heel erg laag.
- Locatie voorziening standaard uitgeschakeld.

Ondanks al deze ingrepen eergisteren, is er zowel gisteren als vandaag geen verbetering zichtbaar is het batterijgebruik. Je ziet het batterij percentage gewoon terug lopen. 's Ochtend ben ik een half uur onderweg naar mijn werk, in die reis tijd is het batterijpercentage naar 88% teruggelopen. De iPhone wordt dan niet gebruikt. Inmiddels heb ik er behoorlijk buikpijn van gekregen. Hoe moet ik dit oplossen!? Wie heeft er nog tips..!?

Het is toch niet normaal dat je (the best smartphone in the world) aanschaft en dan gewoon alle applicaties moet uitschakelen om de iPhone een halve dag te kunnen gebruiken. Juist de bovenstaande applicaties maken dat de iPhone een smartphone is. Naar mijn mening ook de beste die er is, gezien mijn goeie iPhone 4 ervaringen.

Heb de iPhone gekocht in combinatie met een abonnement bij HI. Moet ik eerst met HI contact leggen of kan ik direct met Apple dit probleem bespreken!?

Zie ik misschien iets over het hoofd!? Of zijn er meer gebruikers van de iPhone 5 die de bovenstaande problemen herkennen.

[b]Hoe kan ik dit oplossen...??? Help Help[/b]

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Ben ook erg benieuwd naar de reacties van de OMT-ers die inmiddels al enige maanden de iPhone 5 gebruiken..

Hartelijke groet,
Sander

Je moet altijd eerst contact opnemen met je verkoper. Die zou dit soort dingen moeten afhandelen.
Ik denk dat er maar één oplossing in dit verhaal is: teruggaan met die telefoon en blijven teruggaan, tot je een product hebt dat normaal functioneert. Dat kan erg vervelend zijn, maar je betaalt veeeeel geld voor een iPhone, dus mag je ook heeeel erg op je strepen staan.
Dit is zeker niet normaal. Mijn iPhone 4 gaat ter vergelijking meestal iets van een twee dagen en een paar uur mee waarvan ongeveer een tiental uur actief gebruik.
Succes!

Dank voor je reactie MoNdO,

Ik ben gewoon erg benieuwd naar gebruikerservaringen van iPhone 5 gebruikers...

Dus reageer even OMT-ers...

Dank alvast

Sander

Ik heb sinds november een witte iphone 16gb wit en ik ben een zeer tevreden gebruiker geen enkel probleem ermee, echter heb ik ook wel is gehad dat mijn batterij binnen notime leeg was. En wa bleek ik wist niet hoe ik de Apps moest afsluiten en met de TomTom nog aan is de batterij binnen 3 uurtjes leeg. Nu bij normaal gebruik ( paar telefoontjes, wat internetten en redelijk watsappen) 1 volle dag en dan is hij half leeg.

Mijn ervaring is ook dat de batterij van de iPhone5 veel slechter is dan die van de iPhone4. Zowel mijn vrouw als ik hebben een nieuw toestel en de accu loopt snel leeg.

Mijn vrouw die de telefoon veel gebruikt, haalt meestal met één acculading de dag niet terwijl dit met de 4 geen enkel probleem was.

Één oorzaak waardoor de batterij sneller leegloopt is als er slecht/geen wifi signaal is en ook zwak 3g/2g netwerk. Het toestel gebruikt dan in standby extreem veel energie. Waarschijnlijk door steeds weer pogingen te ondernemen om verbinding te maken.

Dag Rick,

Dank voor je reacties, het is in ieder geval niet leuk, je koopt een onwijs dure mobiel, en dan moet je alle applicaties uitschakelen, om het toestel normaal te kunnen gebruiken.

Heb inmiddels WIFI ook uitgeschakeld, en alleen ingeschakeld als er een WIFI netwerk beschikbaar is. Ook 3G staat standaard uit, tenzij dat ik het nodig heb.

Nu maar hopen dat de batterijduur langer meegaat. Wat vinden jij en je vrouw van de iPhone 5 overigens, buiten de slechte batterijduur!?

Groet...

Verder is het een prima toestel. Vooral de snelheid waarmee de apps openen is zeer prettig. Dan begon bij de 4 irritant te worden.

Ik kom makkelijk uit met één acculading per dag maar gebruik het toestel niet extreem veel. Wellicht verbruikt het retina scherm meer energie. Of gebruiken we een toevallig allemaal een slecht geprogrammeerde applicatie. Zal nog wel eens wat testjes doen.

Hallo iedereen,

Ik het sinds 5 november de iphone 5 64gb zwart. Ik ervaar dat hij even lang mee gaat als mijn oude iphone 3gs 32gb. Nou moet ik mijn iphone soms wel twee keer per dag opladen maar dat komt door zeer intensief gebruik. Verder een zeer fijn toestel. Zeker een verbetering tegen over de 3gs.

Groet,
Sjoerd

Alleen bij zeer intensief gebruik en > 3 uur bellen, red ik het einde van de dag niet zonder tussentijds laden. Kwartiertje in de auto of tijdens eten bijladen is overigens meer dan voldoende. Klinkt dus eerder als productiefout bij jouw exemplaar.

Toch wel erg toeval dat het dus al me tweede iPhone 5 is, en weeral een slechte batterij heb.
Ik denk dat ik eventueel terug ga overschakelen op een iPhone 4. Ik gebruik een smartphone om de functionaliteit die je juist op een smartphone hebt te gaan gebruiken. En niet om alle apps en dergelijke instellingen te gaan uitstellen die overigens zo goed als niets uitsparen.

Bij me iPhone 4 stond alles aan, en ik deed er 2 dagen mee. Ik zie wel hoe het verloopt deze week.
Ik heb echt dat de batterijduur verbeterd door gebruik.

Mvg

Dank voor je reactie..