iPhone 5 beeldscherm paars!

Hoi!
Sinds dag 1 dat de iPhone in NL is, heb ik mijn iPhone in gebruik.
Maar na gisteravond is dat fijne gevoel een beetje weg. Heel gek, zodra ik mijn backlight op hoger dan 25 procent zet, dan word het beeldscherm paars, komen er strepen door het scherm en reageert het scherm niet meer. Zodra ik hem via de Sleep/Wake button sluimer en weer activeer, is het weg en kan ik hem weer gebruiken, voor enkele seconden. Wanneer het zich weer herhaalt. Als ik de helderheid dus lager zet gebeurd dit niet. Ik heb al sceenshot genomen, maar die waren normaal gekleurd. Alsnog even de software herstelt, maar dat was het ook niet.
Ik ga toevallig volgende week naar Amsterdam, en zolang het probleem alleen maar blijft als de helderheid wat hoger staat heb ik er geen last van. Maar heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Hallo,

Ga maar terug met de iPhone daar heb je immers garantie voor(je kan ook apple bellen).

Dankje voor je advies. Daarom ben ik ook blij dat ik volgende week naar A'dam moet. Mijn vraag is meer of dit door die druppel wat komt, of dat dit gewoon pure pech is.

Hallo,

Het kan zijn door de druppel, maar kan ook pech zijn... Maar je kan vragen wat hun eraan kunnen doen in a'dam.

Lijkt me toch een causaal verband tussen die druppel en het probleem. Want dit is duidelijk geen typisch iPhone 5 probleem. (Heb je al gegoogled?)

Ik zou 'm uit laten, en goed laten drogen.

Als je de sim adapter er uit haalt zie je een wit bolletje zitten of een rood. Rood wil zeggen dat er waterschade is en uiteraard geen garantie. Wit is oké,

Er zijn natuurlijk intern ook nog indicatoren maar eigenlijk niet in de buurt van de Speaker.

Mvg,

Ik betwijfel het dat het door de druppel komt, maar alles is mogelijk.

Als ze je vragen of er iets speciaals me gebeurd is, zou ik het verhaal van de druppel in ieder geval niet naar boven halen, dit valt in principe eigenlijk niet onder garantie, aangezien het niet Apple's fout is en de iphone's daar ook niet voor gemaakt zijn.

Maar ik vermoed dat het een technisch defectje gaat zijn en dat je binnen een week op 2-3 een nieuw toestel gaat krijgen (als reparatie).

[quote=GilVV url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-beeldscherm-paars#post-2504703 time=1356532993]Ik betwijfel het dat het door de druppel komt, maar alles is mogelijk.

Als ze je vragen of er iets speciaals me gebeurd is, zou ik het verhaal van de druppel in ieder geval niet naar boven halen, dit valt in principe eigenlijk niet onder garantie, aangezien het niet Apple\'s fout is en de iphone\'s daar ook niet voor gemaakt zijn.

Maar ik vermoed dat het een technisch defectje gaat zijn en dat je binnen een week op 2-3 een nieuw toestel gaat krijgen (als reparatie).[/quote]

Klopt als een bus. Maar aangezien hij volgende week naar Amsterdam gaat kan hij hem beter daar binnen doen.

De sticker(?) is nog wit gelukkig.

Ja ik werk zelf bij een telefoonwinkel dus ik ken de procedure maar al te goed. In Amsterdam is het echter zo dat als het garantie is, de telefoon meteen word omgewisseld.

[quote]
Klopt als een bus. Maar aangezien hij volgende week naar Amsterdam gaat kan hij hem beter daar binnen doen.
[/quote]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Je moet je gsm/smartphone/iPhone altijd binnen doen bij de winkel/keten waar je hem gekocht hebt. Het is niet apple die de garantie geeft, maar de winkel zelf.

De winkel stuurt hem dan op naar een apple-magazijn, waar hij gerepareerd wordt.

[quote=GilVV url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-beeldscherm-paars#post-2504953 time=1356598260][quote]

[/quote]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Je moet je gsm/smartphone/iPhone altijd binnen doen bij de winkel/keten waar je hem gekocht hebt. Het is niet apple die de garantie geeft, maar de winkel zelf.

De winkel stuurt hem dan op naar een apple-magazijn, waar hij gerepareerd wordt.[/quote]

Je krijgt toch fabrieksgarantie? Dus of de winkel hem nu naar Apple stuurt, of dat jij dat zelf doet, maakt niets uit volgens mij.

[quote=MartijnH url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-beeldscherm-paars#post-2505372 time=1356639147][quote=GilVV url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-beeldscherm-paars#post-2504953 time=1356598260][quote]

[/quote]

De winkel stuurt hem dan op naar een apple-magazijn, waar hij gerepareerd wordt.[/quote]

Je krijgt toch fabrieksgarantie? Dus of de winkel hem nu naar Apple stuurt, of dat jij dat zelf doet, maakt niets uit volgens mij.[/quote]

Wat GilVV zegt klopt inderdaad niet helemaal. Je kan hem zeker en vast binnen doen bij Apple zelf ook. Daar krijg je ook de garantie waar je recht op hebt. En uit eigen ondervinding ben ik hier ook zeker van. Mijn eigen iPhone 4 heb ik ook in Amsterdam laten omruilen die ik had gekocht bij de APR waar ik zelf werk. Gewoon om geen 2-3 weken zonder te moeten zitten.

Mvg,
Matanza

Goed, we zijn een weekje verder en ineens doet mijn scherm weer normaal. Ook bij hoge helderheid. Hij reageert alleen niet wanneer ik hem aansluit met de meegeleverde oplader. Dus als nog maar even naar de Apple Store.

Als nazorg: vandaag in de Apple store geweest. Zonder problemen binnen 1 minuut geruild voor een nieuwe iPhone. Erg goede service!