Iphone 5 herkent simkaart niet.

Beste,

Ik ben een uitwisselingsstudent in Zweden. Twee dagen geleden heeft mijn moeder haar oude Iphone 5 naar mij opgestuurd in Zweden. Bij haar werkte hij altijd prima met een Vodafone simkaart. Voordat ze de Iphone opstuurde heeft ze hem eerst gereset. Als ik de Iphone 5 nu opstart moet ik eerst een taal kiezen, dan een land, dan een wifi netwerk en dan moet de Iphone de simkaart herkennen voordat ik ook echt door kan gaan. Nu zit ik met het probleem dat als ik mijn Nederlandse simkaart van T-Mobile of mijn Zweedse simkaart van Telia erin stop, de Iphone nog steeds zegt dat er geen simkaart in zit. Mijn moeder is hiervoor al naar de Vodafone winkel geweest, omdat we eerst dachten aan een simlock. Bij Vodafone deden ze volgens mijn moeder niet heel geintresseerd en vertelde ze ook dat ze er nooit een simlock opzetten en die er ook niet kunnen afhalen.
De Iphone + provider is aangeschaft bij de winkel The Phone House. Maar ik zou het vreemd vinden als the Phone House er meer aan kan doen dan de provider zelf. Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan zijn? Want ik kom er niet helemaal uit. Het is ook erg lastig, omdat de telefoon nu in Zweden is en omdat die in Nederland is aangeschafd. Ook zegt de Iphone linksboven in het scherm dat er geen simkaart in zit, terwijl die er toch echt helemaal prima in zit. Dus de grote van de simkaart of iets is niet het probleem.

Ik hoop de iemand mij hier zsm mee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Xavier

Oplossing 1) Ga naar Settings >General settings > reset > reset network settings.
Oplossing 2) Controleer of de SIM slot schoon is (beste kun je dat doen met spuitbus gecomprimeerde lucht)
Oplossing 3) Test je iPhone met de SIM kaart van iemand anders met een iPhone. Als die wel werkt kan je SIM defect of (nog) niet geactiveerd zijn.

Op de volgende webpagina staan nog een aantal tips en trucs:
http://www.payetteforward.com/why-does-my-iphone-say-no-sim-card-heres-the-real-fix/2/

Als geen van de oplossingen werkt, rest je alleen nog een trip naar een Apple Repair Center. Misschien is er iets kapot in de SIM slot of de aansluiting ervan op het moederbord van de iPhone.