iPhone 5 opladen

Hallo,

Kan het kwaad als ik mijn iPhone 's middags thuis ga opladen als hij nog op 75% zit of 50%, zodat ik altijd met een volle batterij loop ook nog aan het einde van dag. Is dit slecht voor de batterij of kan dit gewoon? Zeg maar als ik uit school kom dat ik mijn iPhone 5 aan de lader doe terwijl de iPhone rond de 70% is?

Hoor graag van jullie!

Groet Rob

Hey Rob

Dit kan met de batterijen van tegenwoordig geen kwaad meer,
echter zou ik je wel aanraden als je het altijd op deze manier doet de batterij ongeveer eens per maand helemaal van 100% naar 0% leeg te laten lopen.
En daarna in 1 keer weer op te laden, om die manier kalibreer je hem weer waardoor je zeker weet dat de batterij optimaal blijft.

Ik heb hem heel vaak aan de lader als die nog bijna vol is. Kan geen kwaad.

@Steve Werk

Ja dat klopt, ik doe hem eens per maand ook van 100% naar 0%. Nog bedankt voor de herinnering!

@Dr. User

Maar merk je geen verschil dat hij sneller leeg is?

Nee. Nog steeds gaat die te lang mee om hem in 1 dag leeg te hebben. :slight_smile: Nog zoals in het begin is die.

@Dr. User

Oke, bedankt voor je reactie! Ben ik daar ook weer rustig over. :smiley:

Ja heb dat ook wel gelezen dat het goed is hem 1x in de zoveel tijd leeg te trekken. Wat is wijsheid?

Ik heb de gewoonte hem zodra ik thuis ben aan mn iMac te hangen, zo blijft ie ook steeds volledig opgeladen.

De officiƫle richtlijnen van Apple geven ongeveer dezelfde informatie als hierboven wordt gegeven, iets uitgebreider.