iPhone 5 verbind niet met iTunes via Wifi?

Net mijn nieuwe iPhone 5 binnen. Alles zelfde ingesteld als op mijn vorige toestel.
Maar hij wordt niet zichtbaar in iTunes (versie 11) via Wifi, terwijl mijn oude toestel dat wel doet. Ik krijg alleen verbinding als ik hem met de kabel aansluit...

Wie weet de oplossing?

je iphone 5 een andere naam geven. dan doet ie het wel over WIFI

Dat schoot me net ook te binnen i.d.d. dus heb ik nu gedaan.
Maar hoe zoek je je iPhone via iTunes...

Voorbeeld: Ik open iTunes en daar staat mijn oude iPhone mooi in het lijstje. Via het pijltje kun je dan je iPhone 'verwijderen'. Maar hoe maak ik opnieuw verbinding? (zonder eerst iTunes af te hoeven sluiten en opnieuw op te starten)

Staat in het 'overzicht' tabblad van het synchronisatiemenu van de iPhone 5 wel aangevinkt:

"Synchroniseer met deze iPhone via Wifi"?

[img]/uploads/community/9fd5b88116196ec609e1eaa6a9e46b2c9624e6d8_0.png[/img]

[quote=snoekie url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-verbind-niet-met-itunes-via-wifi#post-2496384 time=1354736730]je iphone 5 een andere naam geven. dan doet ie het wel over WIFI[/quote]

Geprobeerd... helpt niet...

Ik heb mijn nieuwe iPhone via iCloud ingesteld met de reserve kopie. Kan dat het euvel zijn? Dat ik nu als het ware 2 identieke iPhones heb? Want hij vind steeds wel mijn oude 3Gs toestel, maar niet mijn nieuwe 5..!?

[quote=Willumpie url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-verbind-niet-met-itunes-via-wifi#post-2496393 time=1354737184][quote=snoekie url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-5-verbind-niet-met-itunes-via-wifi#post-2496384 time=1354736730]je iphone 5 een andere naam geven. dan doet ie het wel over WIFI[/quote]

Geprobeerd... helpt niet...

Ik heb mijn nieuwe iPhone via iCloud ingesteld met de reserve kopie. Kan dat het euvel zijn? Dat ik nu als het ware 2 identieke iPhones heb? Want hij vind steeds wel mijn oude 3Gs toestel, maar niet mijn nieuwe 5..!?[/quote]je moet de eerste keer wel bedraad de reservekopie plaatsen en dan aanvinken dat je via wifi wilt synchroniseren.

Opgelost!

[u]Voor diegene met hetzelfde probleem:[/u]
Beide iPhones hadden in eerste instantie dezelfde naam omdat ik via iCloud de reserve kopie erop had gezet. Na de naamswijziging deed hij het in eerste instantie nog niet.
[u]De oplossing is[/u] dat je na de naamswijziging eerst met de kabel moet aansluiten, dan vinkje aanzetten (of even uit - toepassen klikken - en weer aanzetten en weet toepassen klikken)

Dus snoekie had gelijk, thanks!

Blijft de vraag staan:

Hoe zoek je verbinding met je iPhone als deze niet in het lijstje staat?
bijv. omdat je hem hebt weg geklikt via het driehoekje 'verwijderen'.

Ik heb hetzelfde problemen, zonder naamswijzigingen of andere dubbele identiteiten met mijn iPad (3e gen), iPad mini retina én iPhone 5. Om één of andere redenen worden ze gewoon niet zichtbaar in iTunes via het wifi-netwerk, enkel via kabelverbinding. En ja, alle vinkjes staan waar ze staan moeten…

Wat bij mij zojuist hielp Ralpharma, was om de iphone te herstarten.