iPhone 5 WiFi synchronisatie probleem

Sinds een aantal weken heb ik een vreemd probleem met het synchroniseren van mijn iPhone 5. iTunes herkent mijn iPhone niet meer!

Ik heb gelijk met launch een iPhone 5 32gb gekocht, maar deze begon het welbekende probleem met de powerknop te vertonen. Synchroniseren over WiFi ging gewoon zonder problemen, alles werkte zoals het hoorde. Naar de Apple Store geweest en gelijk een nieuwe mee gekregen. Ik heb toen een iCloud backup van mijn vorige iPhone 5 teruggezet op de nieuwe.

Sinds ik deze nieuwe iPhone 5 heb zijn de problemen met WiFi synchronisatie aanwezig. iTunes ziet mijn iPhone niet meer in mijn netwerk en als ik op de iPhone WiFi synchronisatie aantik gaat hij alleen zoeken naar mijn MacBook, maar hij komt niet verder.

Wanneer ik de iPhone via de kabel verbind met iTunes staat het vinkje ‘Synchroniseer via WiFi’ gewoon aangevinkt. Hij gaat overigens ook direct syncen via de kabel, dus het is ook niet het geval dat de iPhone mijn iTunes bibliotheek niet herkent.

Netwerk issues zullen het ook niet zijn, aangezien de Remote app op de iPhone gewoon werkt, net als het draadloos syncen van mijn iPad binnen hetzelfde netwerk. Wie o wie kan mij helpen dit op te lossen?