iPhone 6 krom

Hallo,

Na slechts twee en halve maand is nu het schijnbaar onvermijdelijke gebeurd: mijn iPhone 6 is kromgetrokken:

Ik baal hier enorm van, met name vanwege het feit dat ik de iPhone altijd in een case gebruik (origineel Apple) en altijd super voorzichtig met het toestel omga. Uit gewoonte haal ik mijn iPhone altijd uit mijn zak als ik ga zitten; niet omdat ik bang ben voor kromtrekken, maar juist omdat ik mijn iPhone zo makkelijker kan pakken als ik gebeld wordt (dit doe ik al zo sinds mijn iPhone 5). Ik draag geen skinny jeans, dus daar kan het ook niet aan liggen. Wel is het mij opgevallen dat mijn iPhone de laatste 2 weken warmer is dan normaal en ik vrees dus dat dit de mogelijk onderliggende oorzaak is geweest.

Zojuist heb ik Apple Care gebeld en een medewerker gesproken: uiteraard ontkent hij het probleem in alle toonaarden, er is immers ‘geen officiële melding’ bij Apple. Dit in tegenstelling tot de honderden zo niet duizenden klachten op het Apple support forum en diverse andere forums.

Gelukkig heb ik bij de aanschaf van mijn iPhone een Apple Care+ aangeschaft, dus is vervanging onder een schade-incident mogelijk. Echter, behalve dat dit één van mijn twee incidenten kost, mag ik ook nog even een eigen risico van 69,- euro betalen. Mocht Apple het probleem dan later (lees: met Sint-juttemis) dan krijg ik heel misschien deze betaling terug.

Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan en ik heb voor vrijdag een afspraak laten inplannen bij de Apple Store in Den Haag in de hoop dat ik daar wel gehoor ga vinden (al vrees ik het ergste).

Mijn vraag is dan ook of er meer mensen zijn met een kromme iPhone 6? En zo ja, hoe is dit voor jullie afgehandeld?

Ik hoor graag van jullie!

Gr,
Niels

Word een trend die ligt gebogen telefoons. Ik snap dat het niet hoort bij een telefoon die 700 euro kost, maar zo erg is nou ook weer niet. Hij blijft gewoon werken.

Vriend van me had bij de Apple Store in Den Haag geen geluk maar in Haarlem werd hij zonder verdere vragen direct omgewisseld. Ligt maar net aan of de genius in een goede bui is.

Niels vind het rot voor je, maar als ik naar jou 3e foto kijk, zie ik toch echt dat hij op een punt is gaan buigen, en dus om te suggereren dat hij gebogen is door de warmte gaat hier niet op.

Op tafel leggen, hardcover boek erop en even met je gewicht er tegenaan leunen. Klaar. :wink:

Overigens zijn hier al een aantal topics over.

@ricker59: ik bedoelde dit eerder in de zin dat dit bijgedragen heeft aan het buigen, uiteraard moet er een kracht op mijn iPhone gewerkt hebben. Het typische is dat ik niet zo weten wanneer dit geweest zou moeten zijn, aangezien ik nooit spanning op mijn iPhone voel als ik deze in mijn broekzak draag. Een warm toestel lijkt mij makkelijker te buigen, maar dat kan misschien ook niet zo zijn.

Er is hier gewoon sprake van een ontwerpfout, want de buiging is net zoals bij ieder ander geval dat ik op internet ben tegengekomen, ontstaan bij de volumeknoppen. Met name voor een toestel van 900 euro is dit gewoon schandalig. Dit valt naar mijn weten dan ook gewoon onder consumentenrecht en ik heb dus recht op vervanging ivm een ondeugdelijk product bij normaal gebruik (want een telefoon in je broekzak, of dit nu een iPhone of enig ander toestel is, is gewoon normaal gebruik).

Ik ga vrijdag naar de Apple Store, jullie horen van me hoe het is afgelopen.

Behalve dat dit tegen mijn principes ingaat (ik heb goed geld betaalt en verwacht daar een deugdelijk product voor terug), is het niet een kwestie van zomaar even terugbuigen. Naast het feit dat er misschien beschadigingen zijn aan de printplaat, is de rand bij de volumeknoppenook iets open gaan staan (is niet zo goed zichtbaar op de foto’s die ik heb gemaakt) en dit buig je niet zo 1-2-3 weer terug.

Bij mij kwam het scherm aan de rechterkant los, ook al had ik geen buiging. Ik heb gisteren een nieuw toestel ontvangen. Bleek een fabrieksfout te zijn waarbij het glas vanaf een bepaalde temperatuur los begon te komen. Bij mij was echter geen sprake van “buiging” door eigen schuld. In jouw geval (althans wat ik zie op de foto’s) komt dat gewoon doordat je hem in je broekzak hebt gestopt of ergens hebt gelegd waardoor er een stevige kracht op je toestel is beginnen inwerken. En je hebt een punt natuurlijk, een gsm zou niet mogen ombuigen wanneer hij in je zak zit. Ik hoop dat ze hem gewoon omruilen.

Meen je dit nou echt? Een telefoon kan tegenwoordig dus niet meer in je broekzak?

On-topic: Ik zou lekker terug gaan naar Apple, en dan net zo lang tot je een nieuwe krijgt.

Zeg schreeuwer, het is gewoon al aangetoond dat de nieuwe iPhone niet gemaakt is om in een strakke broekzak te passen. Ga roepen tegen Apple maar niet tegen mij. Alle verhalen over geplooide iPhones leiden rechtstreeks naar één oorzaak: gebruikers hadden hem in een (te strakke) broekzak gestopt. Mijn iPhone 6 gaat gewoon preventief niet in de broekzak, dan plooit hij ook niet. En als je rustig leest wat ik daarnaast nog schrijf, dan merk je dat ik hem gelijk geef dat dat niet de bedoeling is van een telefoon.

Dus omdat Apple het zegt neem jij er maar genoegen mee. Dat je dat later relativeert doet niets af aan het feit dat je het blijkbaar accepteert, anders had je die zin weg gelaten daar hij van geen enkele toegevoegde waarde is op dat moment.

Ik vind het ook vreemd dat je mij een schreeuwer noemt, ik ga er even voor het gemak van uit dat je je aangevallen voelt. Welke reden daar dan ook aan ten grondslag ligt.

Apple zegt niks, mensen op fora geven hun ervaringen mee en daaruit trek ik mijn conclusie: je kunt je iPhone beter niet in je broekzak steken, wil je niet hebben dat je toestel plooit. En ik kan niet anders dan het accepteren. Het is een algemeen gegeven dat de iPhone 6(+) dun is en misschien zelfs te dun, waardoor hij makkelijker gaat plooien dan de vorige generatie. De enige manier om daar geen genoegen mee te nemen is door je toestel te verkopen en een dikker toestel te kopen, of verwacht je dat Apple een heuse terugroepactie op poten zet en een stevigere iPhone gaat maken? Dacht ik al.

Wat betreft dat aangevallen voelen: ik vond je retorische vraag ongepast.

[quote=NielsDam url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-6-krom/ time=1421245437]Hallo,

Na slechts twee en halve maand is nu het schijnbaar onvermijdelijke gebeurd: mijn iPhone 6 is kromgetrokken[/quote]

Spuit 11, moet je hier nu echt een topic voor openen??? Alsof er niet voldoende op het internet te vinden is over dit onderwerp… :roll:

[quote=Targaryen url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-6-krom/#post-2785256 time=1421269764]Apple zegt niks, mensen op fora geven hun ervaringen mee en daaruit trek ik mijn conclusie: je kunt je iPhone beter niet in je broekzak steken, wil je niet hebben dat je toestel plooit. En ik kan niet anders dan het accepteren. Het is een algemeen gegeven dat de iPhone 6(+) dun is en misschien zelfs te dun, waardoor hij makkelijker gaat plooien dan de vorige generatie. De enige manier om daar geen genoegen mee te nemen is door je toestel te verkopen en een dikker toestel te kopen, of verwacht je dat Apple een heuse terugroepactie op poten zet en een stevigere iPhone gaat maken? Dacht ik al.

Wat betreft dat aangevallen voelen: ik vond je retorische vraag ongepast.[/quote]

De vraag was niet retorisch, ik was er oprecht in geïnteresseerd of je nou een grap maakte of niet.

Ik verwacht helemaal niets van Apple behalve dat het een deugdelijk apparaat levert.

Ik ben alleen zeker niet bereid mij neer te leggen bij een kromme telefoon zodra deze op een normale manier gebruikt word, wat de “mensen op de fora” ook zeggen. Zou niemand moeten doen is mijn opinie.

Ik heb mijn iPhone 6 altijd in mijn broekzak. Strakke broeken, tijdens het zitten, op de fiets of tijdens het werk in de supermarkt. Dat is mijn idee van het hebben van een smartphone van 900 euro, die kun je altijd bij je dragen. Mocht dat ding gaan buigen dan ga ik dit dus ook echt niet als mijn fout zien, maar die van Apple. Het is een freaking telefoon en die ga ik van mijn leven niet preventief in een tasje stoppen omdat hij te kwetsbaar zou zijn. Dan neem ik wel een 6 Plus…

En ja, ik heb wel een hoesje om te voorkomen dat hij uit mijn handen glipt en breekt, maar dat is niets nieuws. Dat doe ik omdat mijn iPhone 5 en iPod touch ook zijn gevallen in de jaren dat ik daar mee liep. Kan gewoon gebeuren zelfs als je voorzichtig bent; je verzint het van tevoren niet.

Overigens is mijn iPhone 6, gekocht op lanceerdatum, nog kaarsrecht op dit moment.

Apple zegt dit:

url=http://www.theverge.com/2014/9/25/6844943/apple-says-iphone-bending-extremely-rare[/url]

En ze hebben natuurlijk nog hun eigen testlocatie laten zien.

Ben even benieuwd… hoe het is afgelopen met de iPhone van @NielsDam? Die van mij is vandaag ook gebogen. Gewoon in mijn Diesel spijkerbroek (ja, skinny). Met origineel Apple hoesje er omheen.

Meteen een afspraak gemaakt bij Apple, ga morgen naar de Genius bar in Amsterdam. Heb AppleCare afgesloten, maar ga net zo lang zeuren tot het onder garantie valt.

Ik heb het idee dat het sterk van de medewerker afhangt welke service je krijgt. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen mocht ik het mij in de toekomst nog overkomen.

@DosEquis: Ik ben net terug van de Apple Store in Den Haag, met het volgende resultaat:
De ‘Genius’ in Apple store erkent dat ik een deugdelijk product mag ‘verwachten’ maar dat Apple nergens aangeeft dat de iPhone niet kan buigen (uiteraard een belachelijke respons). Vervolgens werd mij verteld dat ik onder mijn Apple Care+ garantie (deze kost 100 euro extra bij aanschaf van een iPhone), ik mijn iPhone ten koste van 1 van de 2 schade-incidenten en een eigen risico van 69,- euro een vervanging zou kunnen krijgen. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan. Vervolgens gevraagd om zijn supervisor, deze gaf hetzelfde antwoord. Bovendien moest ik moet mijn iPhone maar niet in mijn broekzak dragen, want er staat nergens op de Apple site dat een iPhone geschikt is voor een broekzak (nee, dit is niet verzonnen, dit is letterlijk het antwoord wat ik kreeg van de supervisor). Verder konden zij niets meer voor mij betekenen en werd ik onder lachen de winkel uit gewezen. VOLKOMEN ONACCEPTABEL!!

Ik hoor uiteraard graag jouw ervaring in de Apple Store in Amsterdam. Mocht het jou wel lukken om een vervangend toestel te krijgen, zou je dan even je incidentnummer kunnen doorsturen?

Mocht je nu hetzelfde antwoord krijgen: ik heb inmiddels ook mijn klacht doorgestuurd op de Apple feedback site (want een normale klachten afdeling hebben ze niet) en bovendien een bericht aan mijn rechtsbijstand en daarnaast ook naar Kassa gestuurd.

Wow, dit is absurd. Ik kan bijna niet geloven dat ze dit als reactie durven te geven (dat er nergens staat dat hij voor in de broekzak zou zijn). En dat lachen? Serieus? En dat terwijl er gevallen bekend zijn waarin de iPhone gewoon werd omgeruild… Dit kan echt niet hoor…

Ik ben mij nu aan het afvragen of ik wel langer met dat ding in mijn broekzak durf te lopen eigenlijk.

Zoals ik in mijn vorige reactie al quote, dit is wat Apple zei:

Ik las dat ze een visuele inspectie doen om te bepalen of het een fabricagefout of een gebruikersfout was en vervolgens kun je dan in het juiste geval een vervanging krijgen.

Ja, dat nieuwsbericht ken ik. Denk dat ze bij Apple eventjes hier moeten kijken: http://oneofthenine.com als ze het allemaal niet geloven. Al denk ik hier dat het eerder gaat om niet WILLEN geloven. Immers, geven ze de fout toe, dan gaat dat ze ook een hoop geld kosten. Overigens een interessant weetje: op oneofthenine.com staat ook een kaart met alle reacties van Apple Stores wereldwijd. (Vooralsnog) staan de Nederlandse Apple Stores nog allemaal op rood, maar in andere landen worden er wel degelijk vervangingen gedaan, danwel zonder of met een hoop discussie.

De eerste reactie in dit topic van @Usain bevatte zelfs al een vervanging in NL en ik meen er meer gehoord te hebben. Dit probleem is niet eens uniek voor de iPhone 6, dus ik zou ook die gevallen nog bekijken…

http://www.onemorething.nl/community/topic/is-jouw-iphone-5-al-krom/

http://www.onemorething.nl/community/topic/gloednieuwe-iphone-5s-krom/

Dit is het originele topic over dit onderwerp: http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-6-wordt-simpel-gebogen/

Aangezien die van mij nog recht is wil ik van tevoren van Apple horen wat er gaat gebeuren mocht hij buigen. Ik heb geen AppleCare en ga niet betalen voor een nieuwe… Ik wilde er nog zeker twee jaar mee doen, dus of dat nog gaat lukken?