Iphone 6 of 6s

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een iphone 4 die ik nu ongeveer 4 jaar heb. Hij is echt aan vervanging toe en ik wil een iphone 6 of 6s, maar ik weet niet welke.
Dit zijn voor mij de voordelen en nadelen van de iphone 6s tegenover de 6.

Voordelen 6s: Nadelen 6s:
4k video
sneller touch ID duurder
sneller langzamer
3D touch
12 MP
Nieuwer model

Dus kunnen jullie misschien helpen? Heeft iemand ervaringen? Het is de bedoeling dat ik er weer een paar jaar tegenaan kan!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen1

Groetjes Bart

Van de 4K video zou ik me niet teveel voorstellen.

Enneh, hoe zit dat, de 6s is zowel “sneller” als “langzamer”?

Ik zou dan meteen maar de 6s nemen.
Kun je er weer een tijdje (ahum, 2 jaar) tegenaan, alvorens de 7s uitkomt

Met laatste model bedoel je zeker laatste versie. 6 en 6s ziet er verdraaid hetzelfde uit.

Oke, maar ik hoor ook verhalen over het geheugen dat snel raakt door de 4k video.
De looks gaat het dan ook niet om, maar dat er iets nieuwere hardware in zit. En dat je langer kunt updaten.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik altijd voor het nieuwste gaan. Dan weet je in ieder geval zeker dat je het langst ondersteuning zult hebben in de vorm van software-updates. Ik heb sinds drie weken de 6s plus. Bloedsnel toestel met een hele goede camera. En 3D touch is een leuke toevoeging die ik ongemerkt toch vaak gebruik.

[quote=Burdy1999 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-6-of-6s/#post-2901629 time=1446847674]Oke, maar ik hoor ook verhalen over het geheugen dat snel raakt door de 4k video.
De looks gaat het dan ook niet om, maar dat er iets nieuwere hardware in zit. En dat je langer kunt updaten.[/quote]

Uiteraard kost het opslaan van 4k video (of de live Photo’s die de 6s kan maken) meer opslag op je telefoon (en/of in iCloud), aangezien de bestanden groter zijn. Dat lijkt me evident. Ik zou ook aanraden om minstens de 64 GB versie te nemen, ongeacht of je een 6 of 6s koopt.

Als ik nu zou moeten upgraden vanaf de 4 zou ik zeker voor de 6s gaan. Sterker nog, ik ben van een 6 naar een 6s gegaan :slight_smile:

Wachten op de 7

Ik ben bang dat ik dan nog even moet gaan wachten…

Maar ik ga denk ik dan toch voor de 16 gb, want ik ga niet 100 euro meer betalen voor wat extra geheugen. Dan maar wat vaker mobiel opschonen.

Is het trouwens mogelijk om live foto’s uit te schakelen?

Prima, da’s je eigen keus. Ik denk alleen dat je er spijt van krijgt… Op het totaalbedrag van een nieuwe iPhone6(s) is die 110 euro peanuts natuurlijk. Maar da’s mijn persoonlijke mening.

Waarom ben je dan wel bereid om een 6s te overwegen boven een 6 trouwens? Daar betaal je namelijk ook 110 euro meer voor en wat krijg je er voor terug? Alleen 3D touch en 4K video…

En ja, live photos kan je gewoon per foto aan of uit zetten in de camera app.

Wat extra geheugen: (praktisch gezien meer dan) vier keer zoveel geheugen. Tenzij je nooit muziek luistert (of met een flinke databundel online) en weinig foto’s en video’s maakt en opslaat, is die investering van 110 euro het overwegen waard.

Besef ook dat je in feite maar iets van 12gb hebt, naast alle systeemdingen.

Heb zelf de iPhone 6S, dat is een uitstekend toestel. Wat betreft features verschilt 'ie niet wereldschokkend van de iPhone 6. Echter, wanneer je vier jaar met een toestel doet, zou ik voor het nieuwste model gaan. De iPhone 6S is behoorlijk sneller dan de 6 en heeft ook nog eens een verdubbelde hoeveelheid werkgeheugen aan boord. Dat is nu nog niet iets wat je in de praktijk duidelijk merkt, maar over een paar jaar ga je daar wel profijt van hebben.

Doe het gelijk goed en ga voor de 6S 64Gb.

Voor omgerekend 4,58 per maand (110 euro over 24 maanden) heb je 4 keer zoveel opslag geheugen. 16Gb is gewoon veel te weinig, zeker nu apps, muziek, foto’s, etc. steeds groter worden en iOS ook steeds meer opslag gaaf vereisen.

En voor nog eens 4,58 per maand heb je een 6S ipv een 6.
Daarmee heb je een veel toekomstbestendiger toestel! Ik merk op mijn 6S echt het voordeel van de 2Gb RAM ten opzichte van de 1Gb die ik in mijn iPhone 6 had: zo goed als alles blijft in de achtergrond zodat niets opnieuw hoeft te laden bij het wisselen van apps of bijvoorbeeld tabbladen in Safari. 1Gb RAM geheugen is namelijk net op het randje en eigenlijk te weinig. Bovendien ga je de 2Gb de komende twee jaar hard nodig hebben als  haar software updates voortzet als nu. De vertraging die merkbaar is op oudere apparaten is met name het gevolg van een tekort aan geheugen.

Ik ga denk ik toch voor de 16 gb. Sorry maar ik heb eigenlijk ook niet meer geld voor over. En dan heb ik nog een laatste vraag: waar kun je hem het beste kopen?

Je hoeft tegen ons geen sorry te zeggen, het is je eigen keuze. Ik denk dat je nu wel genoeg advies hebt gehad, wat je er mee doet is aan jezelf.

Je kunt hem het beste bij een Apple Store kopen.

Apple Store

Maar kun je hem ook online kopen? Ben niet echt van plan om naar Den Haag of naar Amsterdam te rijden…

Natuurlijk.

ja dat kan

Lol