Ik overweeg de iphone 6S te kopen. Momenteel heb ik een 5 en, ondanks wat kleine dingen, doet hij het nog prima. Ik gebruik geen zware apps en doe niet veel ermee. Camera en dergelijke gebruik ik nooit, en snelheid doet me niet zoveel. Geen enkele reden dus om van mijn geliefde 5 af te stappen.
Echter overweeg ik de telefoon tevens als ipod te gaan gebruiken. Mijn ipod classic van 4/5 jaar oud begint het langzaam te begeven. De batterij wil niet meer lang meegaan en hij maakt steeds meer rare geluidjes.
Mijn grote vraag is: als je de iphone tevens als ipod gebruikt, hoe gaat dat met de batterij? De muziek komt op de telefoon te staan (niet online) en tegelijk zal ik whatsapp/line en tumblr gebruiken. Heeft iemand ervaring hiermee?
De reden waarom de 6s+ geen optie is, is de grootte. Ik wil een kleine telefoon voor in mijn broekzak, en de 6s is voor mij al aan de grote kant.
@karelwillem hetgene dat ik me afvraag is hoe de combinatie van internet en muziek luisteren zijn. Hij gaat meer als iPod dienen dan als ‘telefoon’.
En misschien heel dom, maar zou het heftig gebruiken als iPod hem sneller laten slijten? Ik wil hem minimaal 4 jaar gaan gebruiken. Zijn daar ook gegevens over bekent? Mijn iPod draait gemiddeld een 8 uur per dag.
Slijten doet hij niet echt, alleen je batterij zal na 4 jaar minder capaciteit hebben. Hoe groot is de opslagcapaciteit van je iPod? Je zou ook Apple Music kunnen nemen en daar je eigen muziek in kunnen zetten en dan screamen, dat scheelt opslagruimte. Hangt wel van je internet abo af natuurlijk. Als je genoeg hebt aan je eigen muziek kan je het gewoon vanaf je iPhone af luisteren ongeacht of je internet hebt. Scheelt natuurlijk in de kosten. Bij twijfel altijd meer opslagcapaciteit nemen bv 64Gb.
[quote]
Je zou ook Apple Music kunnen nemen en daar je eigen muziek in kunnen zetten en dan screamen, dat scheelt opslagruimte. Hangt wel van je internet abo af natuurlijk.
[/quote]Ja bij screamen hoef je ook geen muziek af te spelen. Dan kom je er toch niet overheen.
Maar streamen van muziek combineert Internet/Muziek luisteren in één. Je batterij zal dan zeker sneller leeg lopen.
Mijn iPod heeft 150 gb, en ik heb 50 in gebruik. Mijn huidige telefoon 16 gb en heb 14 in gebruik. Ik heb slechte internetverbinding (lang leve op de grens wonen) dus daarom kies ik liever voor 64gb.
Mijn grootste zorg is en blijft dat hij snel problemen heeft met de batterij en dergelijke. Voornamelijk omdat al mijn iPods het binnen 4 a 5 jaar problemen krijgen.
Ik ken eigenlijk niemand die uitsluitend zijn telefoon gebruikt om muziek te luisteren en daarom hoor ik graag ervaringen/adviezen hierover.
Als de snelheid en camera er voor jou minder toe doen zou je kunnen overwegen te wachten tot de eventuele release van de iPhone 5se… Die zou 15 maart gereleased worden. ( Link )
Daarna kan je natuurlijk altijd nog besluiten voor de iPhone 6S te gaan.
Wanneer het scherm tijdens het afspelen niet aan staat verbruikt de iphone erg einig energie. Ik stream vaak muziek naar mjn airport express (verbonden met audioset) en merk dat dat weng invloed heeft op de battery. Koop een 128 GB iphone en je hebt een zee aan (muziek)opslagruimte.
Slijten doet een iPhone niet van muziek luisteren. Ik zou een 64GB nemen, dat is wel belangrijk. 16GB is veel te weinig. Zelf zet ik ook altijd veel eigen muziek op mijn iPhone. Ik heb daarnaast ook een (familie)abonnement op Apple Music, maar dat gebruik ik alleen als ik WiFi heb.