iPhone 7plus 128 GB voor 739 euro: verstandige koop?

Min vrouw heeft een iPhone 5s maar wil liever een groter scherm.
Bij onze telecom operator kunnen we de iPhone 7plus met 128 GB kopen voor 739 euro.
Als ik de specs van de iPhone 8plus lees, lijkt die mij zijn hoge meerprijs niet waard
en de X al helemaal niet. Wat denken jullie (misschien ook op basis van ervaring met 7plus)?

Op de Apple website vraagt Apple voor een 7 plus nog €889, dus denk ik dat je een goede deal doet.
Het verschil tussen iPhone 7 en 8 van snelheid, camera, etc… zal nu ook niet zo groot zijn.
Draadloos opladen heb ik gehad op men galaxy s6, ik gebruikte dat maar zelden omdat het laden via kabel veel sneller ging.

Of het de meerprijs waard is is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het het wel waard.

Op https://www.apple.com/nl/iphone/compare/ kan je alle specificaties precies naast elkaar zetten en bepalen of je de verschillen het waard vindt.

Verstandig in de zin van… Alleen als het een een RED model is en je niet twee maanden achterstand op je hypotheek/huur hebt natuurlijk. ?

De plus versie is wel direct een veel grotere telefoon dan de 5s. Lees: heel veel groter! De gewone 7 heeft ook al een groter scherm, ik zou je vrouw deze twee formaten toch eerst even laten proberen. Persoonlijk vind ik iedereen met zo’n ijskast in zijn hand er niet uitzien en ik heb nog nooit een vrouw met een plus zien lopen.

Gemiddelde van mijn klassen is bij de dames ver boven de 5 inch.

Van het scherm neem ik aan.

Ik mag het hopen. Anders ligt het verwachtingspatroon daar wel héél erg laag.

Bedankt voor de reacties.
Ik heb de specs met de 8+ nogmaals vergeleken en ik zie echt niet zo’n belangrijke verschillen.

Wat het prijsverschil betreft: het is geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen meer uitgeven omdat de meerwaarde onvoldoende is. Mijn perceptie is dat de X het echte jaarlijkse nieuwe toestel is en de 8+ eigenlijk een 7s+ is en eigenlijk ook al meteen verouderd door de introductie van de X. De prijs van de X vind ik helemaal buitensporig en ik hoop dat het toestel enkel door de happy few zal gekocht worden, want anders zullen de prijzen van Apple mettertijd tot in de hemel reiken…

Update: we zijn naar de winkel geweest en mijn vrouw vond het plus model te groot…
dus valt dit af.
Ze was wel onder de indruk van de samsung s8…

Ter info: mijn vrouw heeft haar 5s voorlopig behouden, maar ik heb mijn simpele GSM vervangen door een Galaxy S8 (549 euro) en ik ben toch onder de indruk van de kwaliteit.

Nou, wat houdt je dan tegen? Koop die Samsung.

@GoeieDag
Ik schreef toch "“ik heb mijn simpele GSM vervangen door een Galaxy S8”…

Wat mijn tegenhield was de moeite om van iOS naar Android te gaan,
maar ik wilde mij toch niet laten uitbuiten door Apple met hun iPhone X prijs