Iphone 8 and mijn Itunes (12.8.2.3) op High Sierra

Een paar dagen geleden kocht ik mij een Iphone 8.
Toen ik die echter aan mijn Imac aansloot, en Itunes opstarte verscheen het icoontje van deze gsm NIET in het programma?

maw, van een backup maken en degelijke meer geen sprake ? Kan dit?

Johny

Backups maak je tegenwoordig in de cloud (volgens Apple). :slight_smile:

Echt veel leren doet hij niet meer, ben ik bang.

Zou via iTunes gewoon moeten werken. In Catalina niet, maar daar doe je dit werk via de Finder.

Kijk je op de goeie plek Johnyw? In iTunes 12 is dat veranderd, zie plaatje. In eerdere versies verscheen het iOS device meteen aan de linkerkant in het overzicht, in iTunes 12 moet je op eerst op het icoon klikken:

 

 

Als je dat niet ziet zou ik een ander kabeltje proberen.

<p class="cite">Shmoo op 2 februari 2020 om 23:36</p> Echt veel leren doet hij niet meer, ben ik bang.

 

Over leren gesprokenn…Nog steeds niet door de CAT scan gehaald Shmoo?:

https://www.onemorething.nl/community/topic/malware-op-os-x-el-capitan/


 

<p class="cite">McPim op 3 februari 2020 om 06:42</p> Kijk je op de goeie plek Johnyw? In iTunes 12 is dat veranderd, zie plaatje. In eerdere versies verscheen het iOS device meteen aan de linkerkant in het overzicht, in iTunes 12 moet je op eerst op het icoon klikken:

 

 

Als je dat niet ziet zou ik een ander kabeltje proberen.


Dan is er bij mij iets verkeerd vrees ik. Het zou me verbazen dat het kabeltje dat bij mijn Iphone 8 geleverd is defect is ( 5 dagen nieuw) . Nu is de Iphone aangesloten om mijn Imac en er is niks te zien in mijn versie van Itunes (12.8.2.3) ?

En mij Iphone 8 is ook hier niet te zien

 

Johnyw op 3 februari 2020 om 12:21

Het zou me verbazen dat het kabeltje dat bij mijn Iphone 8 geleverd is defect is ( 5 dagen nieuw) .


Mij ook, onwaarschijnlijk maar proberen kan geen kwaad hè? Het icoon staat er inderdaad niet bij jou, dan denk ik toch eerst aan de fysieke verbinding. En even je Mac herstarten en een andere USB poort proberen!

 

(Het is normaal dat hij bij ‘Devices’ in je tweede plaatje nog niet staat, dat komt pas als je de eerste backup hebt gemaakt)

@Mcpim Zal ik eens proberen (andere usb poort) en herstarten. (ik zie dat mijn gsm ondertussen wel opgeladen is)

Getest met een ander kabeltje, op een andere USB poort, en na herstart: geen Icoontje in Itunes te zien ???

Is je telefoon ontgrendeld als je hem aansluit?

@McPim Als je bedoeld dat hij aan staat, uiteraard. Of bedoel je met dat ontgrendelen iets wat ik niet weet. Ik kan ermee bellen, en facetime’n enz, dus vermoed ik dat ie ontgrendeld is

Ja, ik bedoel aan én je code ingevoerd terwijl hij aan je Mac hangt. Anders zou de ‘USB restricted mode’ actief kunnen zijn (zie hier). Als hij aangesloten is en ontgrendeld kan dat het ook niet zijn.

 

Probeer dan dit eens op je iPhone: ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Stel opnieuw in’ -> ‘Herstel locatie en privacy’ en sluit hem dan opnieuw aan. Het zou kunnen dat je per ongeluk op ‘Vertrouw niet’ hebt geklikt bij de eerste keer aansluiten. Deze handeling herstelt dat, als je die melding weer ziet moet je uiteraard op ‘Vertrouw’ klikken. Zie hier voor mee info daarover:

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT202778

@MxPim Ik heb alles wat hierboven aanbevolen werd uitgevoerd, inclusief te stappen in de links, maar dat heeft niks uitgehaald!

Als ik Itunes opende kreeg ik dit venster voorgeschoteld, maar nadat ik op “continue” geklikt had, gebeurde er niks, geen Iphone te zien in Itunes

???

En wat zag je op je iPhone toen je die melding kreeg? Volgens mij moet je op dat moment de ‘Vertrouw wel/niet’ melding op je iPhone krijgen (zie plaatje)… Het geeft in ieder geval aan dat de iPhone door de Mac gezien wordt, in die zin heeft het wel iets uigehaald ?. Het moet iets eenvoudigs zijn, en het lijkt geen hardware probleem.

 

@McPim dit kreeg ik inderdaad en ik heb op vertrouw geklikt, dat spreekt voor zich…

Dat al mijn USB ingangen op mijn Imac slecht zouden zijn , kan ook niet, andere randapparaten die daarop aangesloten worden werken perfect!

Dus, met alle respect, zo eenvoudig lijkt me dat ook weer niet. Ik waardeer de moeite die je doet om mij te helpen!

Johnyw op 3 februari 2020 om 17:15 @McPim dit kreeg ik inderdaad en ik heb op vertrouw geklikt, dat spreekt voor zich…
Aha, dat is goed om te weten! Je USB is ok, hij laadt op en je Mac herkent de iPhone, anders kreeg je de 'Vertrouw' melding niet. McPim moet hier nu even over nadenken ?...

 

Ik weet waar het probleem zit, en heb het hier kunnen reproduceren… Nu nog de oplossing ?. Heb je dit venster gezien, of staat het nog ergens verstopt of je desktop, of krijg je het als je de iPhone opnieuw loskoppelt en aansluit?

 

 

De software op je iPhone is nieuwer dan High Sierra standaard aankan, daarom verschijnt hij niet in iTunes. Als het goed is krijg je op enig moment bovenstaande melding, dit lijkt niet via de App Store te gaan. Hier het support artikel over dit ‘probleempje’:

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT208831

 

Zodra deze update is geïnstalleerd is je iPhone zichtbaar en zie je button die ik eerder liet zien.

@McPim Ik heb dergelijk venster zoals hierboven nog nooit zien verschijnen, zou ook niet weten waar het ergens verstop staat.

Mijn mac herkent wel mijn Iphone

Maar hoe het nu verder moet, als zoals bij mij dat venster niet verschijnt, weet ik niet? Het Apple artikel via de door u geplaatste link helpt me niet vooruit vrees ik ?

Dank voor je plaatje Johnyw, met je iPhone of aansluiting is niets mis. De vraag is inderdaad: hoe krijg je die update als hij niet vanzelf verschijnt? Ik ga een paar dingen uitproberen en komt erop terug!