iPhone af en toe op hol

Beste allemaal,

Allereerst wil ik even melden, na een tijdje meelezen, dat ik alle (nou ja, de meeste dan :wink:) erg interessant en handig vind, waarvoor dank.

Nu is dan het moment aangebroken om jullie hulp in te roepen, voor een probleem dat ik niet beter weet te omschrijven dan het op hol slaan van m’n iPhone. Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niets over mijn probleem vinden, ik weet namelijk niet zo goed op welke zoektermen ik nog kan zoeken… Ik heb zelf het idee dat er iets van een kortsluiting o.i.d. gaande is in m’n iPhone. Ik zal het probleem omschrijven.

Ik heb een witte iPhone 3G met de meest recente updates, sinds september vorig jaar, die tot voor kort totaal geen kuren heeft gehad. Sinds een paar weken echter gebeuren er zo af en toe rare dingen. Soms switcht de iPhone achter elkaar tussen stille stand en geluid aan, alsof de switch aan de zijkant continu wordt omgezet. Andere keren gebeurt iets dat ongeveer vergelijkbaar is, maar dan met lock-unlock, alsof het knopje op de bovenkant steeds wordt ingedrukt. Hij vraagt soms ook opeens om een bevestiging om de iPhone uit te schakelen, terwijl ik niets speciaals doe, misschien wat browsen of mailen. Net zoiets doet zich voor met de volumeknop op de zijkant. Zodra ik de iPod opstart, gaat de volume slider uit het niets vloeiend naar maximaal, alsof de knop voor harder ingedrukt wordt. Zodra ik dan op zachter druk, reageert de iPhone normaal, maar zodra ik zachter weer loslaat, gaat de slider weer naar maximaal… Ik heb ook gekeken of de knoppen misschien blijven hangen in de behuizing, maar dat is niet het geval…

Bovenstaande problemen stoppen zodra ik de iPhone uit- en weer aanzet, maar na een dag of twee gebeurt hetzelfde weer. Aangezien het niet constant voorkomt, begin ik weer te twijfelen of het een hardware- of softwarematig probleem is. Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Vraag twee is de volgende: als je aanspraak wilt maken op de garantie (hij is immers nog geen jaar oud), moet dat dan bij T-Mobile, Apple of bij The Phone House (waar ik hem heb gekocht…)?

Groet,

Mark

ik zou eerst voordat je aan garantie gaat denken je iphone proberen te herstellen vanuit itunes misschien helpt dat

enne voor je garantie moet je bij t-mobile zijn!

Garantie moet je krijgen bij de winkel waar je hem hebt gekocht toch? In dit geval dut Phone House, volgens mij.

Sorry, dat had ik er inderdaad bij moeten vermelden: ik heb al meerdere malen geprobeerd mijn iPhone te herstellen via iTunes, maar ook dat helpt niet...

[quote:29477f6979="Nubes"]Soms switcht de iPhone achter elkaar tussen stille stand en geluid aan, alsof de switch aan de zijkant continu wordt omgezet.[/quote:29477f6979]

Vriendin van mij heeft dat ook gehad. Gewoon inleveren bij T-Mobile, krijg je binnen twee weken een ander toestel.

Ik heb van die kleine probleemtjes als ik mijn iphone in de dock zet en er weer uit haal , doet me home button het niet :S , en hij sync'ed af en toe terwijl ik niks doe :S

hij is aan het trippen sinds die laatste update van itunes.

Hallo Mark,

ik ben erg benieuwd of jouw iphone weer doet wat ie hoort te doen: mijn toestel heeft sinds een week of 2 hetzelfde. Kan het inderdaad niet anders omschrijven als ‘op hol slaan’. Herstellen via itunes helpt niet, uit- en weer aanzetten net zo min.

Heb helaas mijn toestel via Belgie ontvangen, dus weet even zo snel niet hoe het dan zit met de garantie.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Hi,

Ik ben een paar weken terug even langs geweest bij een APR, kijken of zij er iets over wisten. Hij had van het probleem gehoord, maar wist niet waar het van kwam en hij raadde mij aan om naar The Phone House te gaan.

Daar vertelden ze mij dat ze hem op kunnen sturen en dat het dan waarschijnlijk wel onder de garantie zou vallen, maar zo niet dan heb ik bij aankoop een verzekering afgesloten die het hoe dan ook dekt.

Maar… Gek genoeg heb ik er eigenlijk sindsdien opeens totaal geen last meer van… Hoewel het mij sterk lijkt dat er een verband is, heb ik er in ieder geval geen last meer van gehad sinds OS 3.0, maar dat kan ook toeval zijn, het was namelijk niet elke dag zo, dus kan ook al eerder opgehouden zijn.

Ik denk dat ik hem toch nog maar laat opsturen, moet alleen nog een goed moment vinden om hem een tijdje kwijt te zijn :wink:

Wat betreft je aankoop in Belgie, waarom zou je er dan geen garantie op hebben?

Zou er iets magisch in dit draadje zitten: sinds een dag of 3 'gedraagt' mijn iphone zich ook weer zoals ik gewend was ;-) Durf nog niet te hard te juichen, maar toch... :D

Wat die garantie aangaat: die moet ik natuurlijk hebben, maar het is wel wat omslachtiger als het weer via Belgie geregeld moet worden. Hopelijk is het niet nodig. Maar mocht het toch wel zo zijn dat ik 'm na moet laten kijken, dan ga ik het eerst maar via de apple-store hier proberen. Maar heb natuurlijk geen idee of ze daar op zitten te wachten …

Haha, zou dat de oplossing zijn, gewoon op dit draadje reageren en het is weg... Lijkt me nog onwaarschijnlijker, dus ik ga hem toch nog maar even op laten sturen... Straks komt het probleem weer terug als de garantie verlopen is...

Jammer, het is de iPhone toch weer in z'n bol geslagen.. Snel maar opsturen dus!

Mijn iPhone 2G had ook rare problemen. Home Button etc die niet meer werkte. Apps die bleven hangen. Ik draaide 2.2.1 (jailbreak). Met RedSn0w naar 3.0 gegaan, maar de problemen bleven. Vervolgens nog een keer gedaan met Redsn0w en niet meer hersteld vanuit iTunes. Vanaf die tijd zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Aankopen heb ik later weer gewoon teruggezet via iTunes. Misschien dat dit het proberen waard is. Ik dacht ook aan een hardware probleem met de Home Button, maar het bleek dus in de software te zitten. Ik heb het idee dat het te maken had met de interrrupts. (Home Button kreeg lage prioriteit vanuit de software)