iPhone Applicatie Ontwikkelen: waar begin ik?

Hallo allemaal,

Voor een schoolproject zou ik graag een iPhone applicatie willen ontwikkelen.

Ik heb echter geen ervaring met programmeren.

Waar begin ik?

de SDK etc heb ik allemaal al, alleen weet ik niet waar ik dan moet beginnen.

Alvast bedankt,

Tim

Met Googlen? Bedenk eerst eens wat je wilt en kijk of het er misschien al is. Probeer daarna het programmeer taaltje een beetje te begrijpen.

1. schrijf u gratis in op ADC (developer.apple.com) -> gigantisch veel documentatie 2. download de SDK (ergens op de developer site van apple) 3. open itunes en zoek de stanford iphone lessen (zoek op 'stanford + iphone')... vrij goede videos met essentiele informatie

met de bovenstaande drie tips zou je moeten kunnen starten MAAR als je nog nooit geprogrammerd hebt of OO(P) zegt u niets dan zou ik het opgeven (niet definitief maar als schoolproject heb je waarschijnlijk te weinig tijd om alles te leren/doen op zo’n korte tijd)

succes

[quote:afc15f770d="Granny Smith"]1. schrijf u gratis in op ADC (developer.apple.com) -> gigantisch veel documentatie 2. download de SDK (ergens op de developer site van apple) 3. open itunes en zoek de stanford iphone lessen (zoek op 'stanford + iphone')... vrij goede videos met essentiele informatie

met de bovenstaande drie tips zou je moeten kunnen starten MAAR als je nog nooit geprogrammerd hebt of OO(P) zegt u niets dan zou ik het opgeven (niet definitief maar als schoolproject heb je waarschijnlijk te weinig tijd om alles te leren/doen op zo’n korte tijd)

succes[/quote:afc15f770d]
Klopt deels, hij moet niet enkel programmeren. Het goede aan de SDK is dat er ook een visueel programma bijzit waarmee je simpelweg de onderdelen naar je iPhone venster sleept. Die moet je enkel nog kunnen “verbinden” met het programmeren dan wel.
Anyway, veel succes, en laat ons iets weten als het af is! Schrijf ik misschien nog een goede review, krijg je goede punten… :wink: