iPhone Australië -> België

hallo,

Ik heb momenteel de mogenlijkheid om een gloednieuwe iPhone 5s te laten overbrengen uit Australië hij is daar €100 euro goedkoper maar nu vraag ik mij af of zijn 3g/4G LTE hier in Europa ook werkt weet iemand dit, dringend antwoord gevraagd.

Thibault

Die 100 euro ben je kwijt aan invoerbelastingen volgens mij, ik zie het nut er niet van in in ieder geval.

zou ik nooit doen…Als er iets mee is (accu VEEL te snel leeg bijv) wat dan???

Bij mijn weten zijn de internationale modellen hetzelfde, dus dat zou geen punt moeten zijn. Qua garantie gaat hetzelfde verhaal op; die is wereldwijd.

Ik zou als ik jou was alleen nog wel even kijken hoe het zit met verzendkosten of importkosten. Als je 'm laat verzenden en de douane pikt 'm eruit, dan ben je zo ruim € 100,- meer kwijt dan wat hij hier in Nederland kost aan BTW en invoerkosten! :wink:

Ik heb voor mijn iPhone4S €100,- invoerbelasting inclusief BTW moeten betalen.
Je moet wel opletten naar het model zodat je zeker weet dat hij 4G ondersteund NL.

Apple hanteert doorgaans op de hele wereld dezelfde prijzen.

Als het goedkoper lijkt, komt dat door invoerrechten, belastingen en in Nederland ook nog kopieerheffing e.d.

Dus goed uitzoeken meestal ben je zelfs duurder uit en loop je nog het risico dat het model in Nederland niet bruikbaar is, in de US zijn er dacht 8 verschillende modellen.

Ik dacht dat ze alleen bij de eerste iPhone die 4G ondersteuning had zoveel modellen hadden; tegenwoordig kunnen ze met één type 4G radio (vrijwel) alle LTS frequenties aan. Volgens mij had het wel iets te maken met de 2G types voor spraak (GSM of CDMA), maar in Australië is dat sowieso geen probleem, daar wordt GSM gebruikt.