iPhone denkt spontaan dat hij nieuw is ?

Gisteren had ik iets vreemds... Ik heb mijn iPhone maanden geleden laten unlocken door T-Mobile, en hij heeft altijd goed gewerkt.
Gisteren had ik hem even uitgezet, en toen ik hem aan zette kwam gelijk na het opstarten de melding "De iPhone is nu geactiveerd". Ik heb de melding vervolgens weg gedrukt en kon er gewoon mee werken... Alles stond er ook nog gewoon op.
Toen hing ik hem aan iTunes, en die gaf gelijk het scherm wat je ziet als je je iPhone voor het eerst aan iTunes hangt, dus de felicitatie, en dat je hem nu kunt gaan configureren. Vervolgens pakt hij wel de oude synchronisatie-instellingen, en een paar seconden later is de iPhone dus ook klaar met syncen...
Maar de vraag is dus waarom de iPhone ( en iTunes ) van de ene op de andere dag denken dat hij vers uit de fabriek is ?

Ik heb dit ook een keer gehad, ik dacht "boeie"
Bij mij gaat het om een iPhone 3G uit Italië zonder lock.

Heb dit al meerdere malen gehad. Hier gaat het om een simlockvrije iPhone uit België. Al een paar keer gehad trouwens... Zelfs zo erg dat men naam verdwenen was enal, programma's die ik er achteraf weer allemaal handmatig moest opzetten. Blijkbaar doet hij dit enkel als je hem uitzet en terug aan.

Moet wel zeggen dat ik dit regelmatig, om de paar maanden heb sinds firmware 3.0....

Een oplossing nog niet tegengekomen.

Hallo unSOUND,
Ook hier hetzelfde. Ik heb een simlockvrije 3GS 32MB uit Italië. Het gebeurde een maand of 2 geleden 3 maal in een week en daarna niet meer. Opvallend vond ik verder dat het steeds in de nacht gebeurde terwijl hij netjes aan de oplader hing... Dus geen lege accu of zo.
Ik heb me suf gepiekerd en hield het er uiteindelijk op dat onze ICT-beheerders 'm per ongeluk op afstand hadden gewist (ze hebben er een Profiel ingezet met wat securityzaken als opgelegde passwords, beperkingen etc.) . Zij wisten van niets... Na jouw melding ga ik ze nog geloven ook!

Waren bij jou dan ook bestanden weg ? Want dat was bij mij niet het geval... Alle muziek en zo stond er nog, alleen kreeg ik bij het opstarten van de iPod app wel een melding:
[img]http://www.antisound.nl/Plaatjes/IMG_0149.PNG[/img]
Maar daarna deed hij het gewoon goed, en heb ik die melding ook niet meer gehad... Ik heb geen update van iTunes of zo gedaan, dus daar komt het ook niet door...

Nee, bij mij leek het een totale reset. Alles wat 'ie deed, was vragen om iTunes, zoals je ook ziet als je 'm voor het eerst opstart. Omdat de laatste sync een paar weken daarvoor was geweest miste ik ook gelijk alles wat ik er daarna op had gezet! :-(