iphone en simkaart

Sinds gisteren heb ik een tweedehands iphone 4s gekocht die bij vandenborre in belgie (dus simlockvrij veronderstel ik) is gekocht. heb dus de simkaart van mijn 3GS geknipt tot microsim en erin gedaan. maar de iphone zegt nu van een simkaart te plaatsen, itunes zegt dat de iphone die ik probeer te activeren geen simkaart heeft en als ik de iphone volledig opnieuw opstart geeft hij de melding " plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren" . iemand hetzelfde al voor gehad of iemand een oplossing ? het ligt gewon misschien aan de simkaart en moet ik een nieuwe gaan halen ? graag wat antwoorden en oplossingen.

Heb je ook een mogelijkheid om via pincode te ontgrendelen? Dan kun je verder met activeren.

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn.

- Je hebt de simkaart verknald door hem te verknippen*

- De iPhone is niet simlockvrij

Welke van de twee van toepassing is, kunnen wij hier vandaan niet zien.

*[i] Ik heb exact hetzelfde gedaan. Zenuwslopend mag ik wel zeggen. Maar het lukte me wel.[/i]

geen mogelikheid om via de pincode te ontgrendelen. ik veronderstel een toestel dat in belgie bij vandenborre gekocht is dat het simlockvrij is en de verkoper heeft hem terug ingesteld met de fabrieksinstellingen, met eigen ogen gezien. Ik hoop dat ik de simkaart verknald heb en gewoon een nieuw moet aanvragen. heb ze nochtans versneden via een sjabloon.

in itunes en op de iphone kan ik hem niet activeren. op de iphone verschijnt links boven "geen simkaart"

Als je iPhone een simlock heeft, zal er "geen service" in plaats van "geen simkaart" op je iPhone staan, en in iTunes zal er een melding komen dat je simkaart niet ondersteund wordt.

Dus zal het waarschijnlijk iets met je simkaart zelf zijn, hoogstwaarschijnlijk door het verknippen.

Probeer eens zo'n gratis test-simkaartje te proberen, die kan je halen bij een mobistar of proximus winkel.
Dan kan je het eens testen met een andere sim, dan weet je of het aan je sim of aan je iPhone ligt.

Mvg

Mijn gok is dat het toch aan de iPhone ligt...

Heb zelf laatst een sim naar microsim gesneden en een microsim naar nanosim... ging niet echt denderend, de nanosim viel zelfs door het raampje heen! Echter na het in de iphone frommelen van de simkaarten deden ze het gewoon. Mijn idee: kan bijna nie misgaan nie.

beste Heliasje, Je zou ook kunnen proberen je iPhone een harde rest te geven. Als je na het opstarten niet de melding krijgt ontgrendel simkaart is waarschijnlijk je simkaart verkeerd geknipt.

heb al een harde reset gedaan (homeknop en aan/uit knop samen inhouden) en in mijn andere gsm gaat de simkaart wel en heb dan ook meteen de pincode verwijderd. maar de iphone blijft vragen achter een simkaart, dus waarschijnlijk heb ik ze verkeerd geknipt.

bij het opstarten staat er "geen simkaart geinstalleerd" "plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren". Dus op naar mijn provider voor een andere microsim. Is deze gratis te verkrijgen en ben ik dan al mijn contacten ook kwijt ?

Een iPhone kun je nooit activeren zonder simkaart, dus het ligt niet aan de iPhone.
Dus inderdaad een nieuwe micro-simkaart halen.
Als je contacten niet op iCloud staan ben je ze kwijt ja...

Mijn gok is dat je SIM-kaart niet goed werkt. Je iPhone geeft immers aan dat er geen in zit.

probleem opgelost, mijn simkaart was verouderd en heb een nieuwe laten activeren. dank voor jullie sneller eactie

Ik heb wel een idee ja.

geen drama! gewoon even je pincode invoeren en je kunt weer verder.