Iphone geblokkeerd, toegangscode werkt niet meer...

Mijn moeder heeft een iphone 4 met IOS 5.1.
Nu is tijdens haar vakantie in Thailand op de een of andere manier haar telefoon geblokkeerd geraakt.
Niet door het verkeerd intoetsen van de toegangscode oid, maar ingelogd in het wifi van het hotel, en plots na 15 min. Gaf de iphone aan dat die geblokkeerd was en dat ze de toegangscode in moest vullen.
Nu gebruikt mijn moeder altijd dezelfde code, haar geboortejaar, en heeft deze nooit veranderd, alleen geeft haar iphone nu aan dat deze code onjuist is!
Thuis aan iTunes gekoppeld en weer de code geprobeerd alleen hij blijft zeggen dat de code onjuist is…
Ook kan ik geen reservekopie op iTunes maken omdat die dan ook om de toegangscode vraagt.
Helaas is de laatste reservekopie die mijn moeder gemaakt heeft 2 jaar geleden dus de iphone restoren is eigenlijk geen optie…
Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem?

Dank!!!

Ha Jeroen,

Wat balen!
Helaas gaat je moeder haar data van na de laatste back-up niet meer terug krijgen.
De iPhone in DFU modus via iTunes herstellen lijkt mij de enige optie.
Volg hiervoor de volgende stappen, onder het kopje “Als u het apparaat nooit hebt gesynchroniseerd met iTunes, of als u geen toegang tot een computer hebt”:

Groet Maarten

Balen zeg…
Enig idee hoe dit kan gebeuren Maarten? Een ww dat opeens niet meer werkt? En een iphone die blokkeert in het buitenland?
Bedankt alvast!

Stond Find my iPhone geactiveerd?

Kan zijn dat iemand het wachtwoord achterhaald heeft en voor de lol de iPhone geblokkeerd heeft.
Ik zou sowieso het wachtwoord van de Apple ID direct wijzigen.

Jep die heb ik veranderd…

Inderdaad wat SunKeeper zegt is een mogelijkheid.
Wat ik weet is dat bij het upgraden naar iOS7 een aantal gebruikers hier last van hebben gehad.
Ik denk dat het feit dat ze in het buitenland was gewoon toeval is geweest en dat het meer te maken heeft gehad dat ze na een tijdje offline te zijn geweest weer verbond met het internet.
Is het herstellen je inmiddels gelukt? :slight_smile:

Groet Maarten

Ik wel eens gehoord dat, als je in bepaalde landen je telefoon meeneemt en je hebt dat niet aangemeld,
deze door de overheid geblokkeerd wordt.
Dit is dan omdat ze denken dat de telefoon gestolen is.
Ik weet niet of dat ook in jouw geval is maar in Turkije gebeurd dat vaak.

Okee… Maar dan zou je toch zeggen dat die het met je persoonlijke inlogcode weer gewoon moet doen… Tenzij iemand van buitenaf deze ook heeft veranderd… Ga m vanmiddag dan maar helaas via de DFU modus herstellen:(
Bedankt voor de reacties:)

Het kan ook nog zo zijn dat je Sim geblokkeerd is.

Zonder sim erin, is die ook geblokkeerd…