iPhone-gebruikers alles behalve onder de indruk van iOS 15 en iPadOS 15

iOS 15 en iPadOS 15 komen eraan, maar worden we daar blij van? Volgens onderzoek is er nog geen feeststemming onder iPhone-gebruikers.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Meningen verschillen nu eenmaal en het zal ook niet de 1e keer zijn dat onderzoekers er weer eens volledig naast zitten met hun voorspellingen. Vooral als het om Apple voorspellingen gaat. Als je een ouder toestel hebt is het nieuwste toestel standaard al een flinke verbetering. Het always-on scherm was altijd al op veel Android toestellen beschikbaar maar stond bij mij altijd uit. Rede: extra stroomverbruik, daar ontkom je niet aan bij gebruik er van. Interactieve widgets? Ken ik van Windows toestellen, werkte vaak niet zoals bedoeld. Ook is niet bekend de manier waarop de vragen zijn gesteld dus wat mij betreft weer eens een onderzoek met een grote korrel zout en meer bedoeld om zelf onder de aandacht te komen.

De “mweh” factor had ik over de breedte. Niet alleen iOS/iPadOS. Die laatste interesseert me sowieso geen laars. IPadOS is het iOS dat probeert macOS te zijn. Terwijl macOS steeds verder verkleutert en versukkelt. Big Sur was en is gewoon niet goed en Monterey brengt geen boeiende dingen, maar alleen dingen die je net daarvoor bij iOS al hoorde.

Op dit moment is het belangrijkste wat ik wil, geen nieuwe features maar herstel van dingen die stuk zijn gemaakt: spotlight en Finder tab toetscombinaties (graag zoals het was en nog steeds is in de Terminal

Wat je nu ziet is dat de ‘nieuwe features’ vooral verbeteringen zijn van reeds bestaande apps.
Minder nieuwe features betekent tevens meer focus en tijd voor verbeteringen ‘onder de motorkap’ op gebied van stabiliteit en snelheid.

Hoewel Big Sur wel wat problemen kende is het zeker vanaf 11.3 een prima OS en worden diverse onderliggende verbeteringen m.b.t. het uitrollen voor de zakelijke markt hier zeker gewaardeerd :slight_smile:
Het lijkt erop dat Monterey hier nog verder op gaat voortboorduren, dus wat dat betreft alleen maar lof.

iOS boeit me wat dat betreft wat minder, het werkt wat mij betreft al prima. De verbeteringen die er in zitten zijn goed maar dat er dit jaar niets wereldschokkends bij zit kan ik echt niet van wakker liggen.

Fix aub eerst de podcast app maar eens Apple. De app heeft altij al een vervelende interface gehad. Maar de app is sinds de recentere updates een waar drame geworden. Een tergend traag monster. Op een oude iPhone die iOS 13 als niet meer kon hebben werkt de app een stuk vlotter

Laat ik voorop stellen dat ik totaal geen Windows fan ben en absoluut bij Apple zal blijven, maar als ik zo kijk naar de laatste WWDC en wat Microsoft afgelopen week heeft gepresenteerd met Windows 11, dan is het in deze toch echt 3:0 voor Microsoft.

Een hattrick, want wat Microsoft met Windows 11 doet is echt een stuk spannender dan wat Apple met Mac OS en iOS heeft laten zien.

Er is weer werk aan de winkel nodig in Cupertino en de eerste kans is pas weer in juni 2022 om de bal terug te koppen.

Ik zou zeggen kijk even zelf op YouTube naar de presentatie.