iPhone gestolen, Wat NU?

Hei OMT-ers,

De iPhone van mijn zus is 2 uurtjes geleden gestolen, Ik had de vraag of iemand wist wat we nu moeten doen, ik weet dat je met Find my iphone hem terug kan vinden,maar daarvoor moet je een Mobile Me-account hebben, zijn er nog andere wegen om de gestolen iPhone terug te vinden/hem te blokeren?

Alvast Bedankt
Grtz
Wikaie

Volhens mij niet! Geen verzekering?

Nee, hij is niet verzekerd, bedankt voor je snelle antwoord.

Maar de simkaart zit er zeker nog in is het dan niet mogelijk om hem te vinden?

Kan je niet raporteren aan Apple dat hij gestolen is, dan wordt het EMEI-nummer geblokkeerd en kan de iPhone niet meer geactiveerd worden via iTunes.
Smsje sturen naar de iPhone, wordt op lockscreen getoond met de vraag van het terugbrengen, kan altijd een ongeluk geweest zijn.

Beste Feliciaan,

Bedankt voor je antwoord maar hoe doe ik dit, en als de dief (of vinder) hem dan terug brengt valt deze iPhone dan nog te gebruiken?

Je kan je simkaart online blokkeren.

als je Mobile Me hebt dan kun je je iDevice op afstand locken en terug vinden ! :P

Bedankt voor je antwoordje, maar dat is het hem juist m'n zus is een complete leek met die zaken en was te dom om Mobile Me.

... te nemen, sorry :)

Best contact opnemen met de provider, het EMEI-nummer vind je op de aankoopbon en in iTunes, voorkeuren, apparaten, en dan een reservekopie selecteren. Dan wordt de iPhone wereldwijd geblokkeerd.

Normaal zal het gedeblokeerd kunnen worden als je kunt bewijzen de eigenaar van het toestel te zijn, indien hij teruggevonden wordt.

Neem in ieder geval contact op met je provider om je simkaart te laten blokkeren, zodat de dief niet op de kosten van je zus kan gaan zitten bellen. Het nummer van de telefoon zelf is verder een IMEI nummer, niet een EMEI nummer.

Precies! Tinus en Feliciaan hebben het bij het rechte eind.

* IMEI nummer achterhalen.
* IMEI doorgeven aan mobiele provider, ter blokkade
* Mobiele provider ook de SIM kaart laten blokkeren
* IMEI nummer meenemen naar politie en aangifte van diefstal doen.

Maatje van me had ook een advertentie op Marktplaats gezet of iemand hem gevonden had. Bij hem was het echter een 'ongeluk' en de 'dief' kwam hem later gewoon terugbrengen, maar niet door de advertentie. Hij had naar 'Thuis' gebeld in het adresboek. Dus maar hopen dat er nog meer van dit soorts eerlijke mensen zijn. En zo niet, inderdaad doen wat iedereen hierboven zegt.:sarcastic: Succes ermee!
(en neem de volgende keer een 'buiten de deur' verzekering. Kost je vrij weinig, en je krijgt sowieso max. 500 euro terug.:thumbsup:)

daarom heb ik altijd mijn automatische slot aanstaan, na een paar minuten....just to be safe...

Mijn iPhone is ook gestolen, is het nog gelukt met je IMEI nummer doorgeven?
T-Mobile zegt niets te kunnen doen, Apple kan niets doen, verzekering doet bij mij ook niets.. Voel me echt even machteloos!

Heb je al bij de politie aangeklopt? Dat is de eerste partij waar je heen moet. Met je aangifte ga je naar de je verzekering om geld te halen. Ik dacht dat dat wel common sense was.

Natuurlijk kunnen Apple en T-Mobile niets doen. T-Mobile kan alleen je SIM blokkeren en misschien op basis van je aangifte het IMEI registreren als gestolen.

maar dan moet je wel verzekerd zijn. Misschien iets met iemands WA verzekering?

[quote=CMD-Z url=http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-gestolen-wat-nu#post-2126566 time=1292999760]maar dan moet je wel verzekerd zijn. Misschien iets met iemands WA verzekering?[/quote]
He ja, doe maar lekker mee aan die verzekeringsfraude... En vervolgens maar zeuren dat de premie steeds hoger wordt...

@jf Zul je mij niet over horen zeuren. Het eerste wat zo'n verzekeraar doet als je een claim maakt is iedere zandkorrel in je broek 30 keer omkeren om maar te zorgen dat ze niet hoeven uit te keren. Gewoon claimen dus: met iedere mogelijkheid die je ziet.

En dan vervolgens zeuren dat de verzekering steeds moeilijker doet over uitkeren, omaar niet te beginnen over hoge premies. Top hoor! :thumbsup: