iPhone groot data probleem buitenland!!

Mensen,

Ik heb een groot probleem. Ik ben momenteel op vakantie. Gisteren heb ik een data bundel gekocht met 1gb hierin, welke gisteravond al op was.
Er is alleen al 848 mb verbruikt aan systeem en dan specifiek 843 mb aan algemeen. Wat kan dit in vredesnaam zijn? Wat verstaat Apple onder algsmeen? Is dat de synchronisatie met iCloud?

Ik heb geen idee!

Ja dat is een lastig dingetje met iOS, Apple denkt dat we allemaal gratis onbeperkt overal data hebben… Het kan vanalles zijn, bijvoorbeeld de auomatische backup van WhatsApp, WiFi assist, iCloud photo streaming o.i.d. (niet de iCloud backup zelf, die gaat nooit via mobiele data), iTunes om er maar een paar te noemen. Je moet dus een héleboel instellingen op een héleboel plekken nalopen om dit te voorkomen.

Kijk in ieder geval bij ‘Instellingen’ → ‘Mobiel Netwerk’ en check alle apps bij ‘Gebruik mobiele data voor…’. Zorg dat (helemaal onderaan) WiFi assistentie UIT staat. En kijk zeker ff in WhatsApp (in de app zelf) bij ‘Instellingen’ → ‘Chats’ → ‘Reservekopie’ → ‘Autom. reservekopie’ → deze op ‘Uit’ zetten. Maar vooral: geniet van je vakantie :slight_smile:

Vanaf wanneer is het geteld. Heb je hem op de dag dat je 1GB kocht gereset? Kan natuurlijk van een langere periode zijn.

Bij mij was het de reservekopie van whatsapp toen ik 2 weken geleden op vakantie was… Helaas was whatsapp al begonnen met backuppen en onderbreken werkte niet… Voor min hielp het om bij instellingen/iCloud/iCloud drive “gebruik mobiele data” (onderaan) uit te zetten…

Bij mij had ik 75 mb in 5 seconden verbruikt, ik klikte op de appstore. Het was nog niet geladen en ging dan op mijn verbruik en ik zag opeens 75mb. Ik had het daarvoor nog gereset