iPhone herstart constant

Even een overzicht van alles wat voorafging...

Ik wou de iPhone revirginizen op deze manier: Klik
Na die operatie was de iPhone terug 1.0.2 en gelockt. Ik wou daarna 1.1.1 erop zetten, maar dit lukte niet. Daarom moest ik om de een of andere reden restoren naar 1.0.2, waardoor de hele telefoon terug in de staat was waarin ik hem had gekregen.

Ik gebruikte toen ik de iPhone een maand geleden kreeg de jailbreakmethode van Independence, dus ik dacht die nu ook toe te passen. Maar tijdens die procedure crashte het programma, waardoor mijn iPhone alsnog moest gerestored worden in iTunes met 1.0.2. Na een vierde keer crashen van Independence is de iPhone in een oneindige cyclus van rebooten geraakt. Exact zoals in dit filmpje: Klik

Wanneer ik de iPhone wil restoren met iTunes naar 1.0.2 lukt dit precies eerst wel. Maar het loopt weer fout wanneer de iPhone op het einde van dit proces terug moet heropstarten. Dan hervalt die weer in zijn gebruikelijke cyclus. Enige lichtpuntje lijkt mij is dat wanneer ik de iPhone aan mijn computer hang en ik de homebutton en de sleep/wakebutton ingedrukt houdt, dat dan het oranje driehoekje verschijnt met de melding dat ik de iPhone met iTunes moet verbinden.

Ik heb ook nog andere methodes geprobeerd, maar allemaal zonder succes: De methode met AppSnapp. Wanneer ik alles uitvoer zoals daar staat komt er de volgende foutmelding: Bus error.

Ik heb het ook geprobeerd met iBrickr op Windows (wanneer het scherm rood weergeeft herstart die na enkele seconden weer, met de loop als gevolg).

iFuntastic lijkt mij ook geen uitweg te bieden, die laat mij alleen maar restoren via iTunes (maar dit werkt dus niet).

Ik begin stilaan te denken dat mijn iPhone nu enkel nog gebruikt kan worden als toonzaalmodel of papierhouder. Wat denken jullie ervan?

Hoi TodiWa :)

Als je dat iTunes driehoekje krijgt en je hangt hem aan iNdependence. Wat doet ie dan? Wel even wachten dus niet meteen conclusies trekken als ie in het begin niks doet.

Probleempje: Ik heb ondertussen iTunes 7.5 al geïnstalleerd en Independence zegt dat die niet ondersteund is.

Edit: Heb ondertussen 7.4 even terug geïnstalleerd, maar Independence crasht meteen nadat ik het heb opgezet terug.

homeknop lang ingedrukt houden en met de option toets 1.1.1 erop zetten?

Dan krijg ik vreemd genoeg deze melding:

[img:6d5dc3d208]http://img235.imageshack.us/img235/2740/afbeelding3cx9.jpg[/img:6d5dc3d208]

Ik heb het zelfde gehad bij een upgrade naar 1.1.2, maar na erg lang de sleep en home knop ingedrukt te houden stopte de cycle. Daarna connecten, iphoneinterface.exe opgestart en in de reconery mode gegaan (enterrecovery command) intikken. Daarna heb ik recovered met 1.1.1 en toon de hele upgrade overnieuw gedaan.

[quote:0af2192132="ithiel"]Ik heb het zelfde gehad...[/quote:0af2192132] Bedoel je hiermee de bovenstaande foutmelding of het feit dat de iPhone constant herstartte?

Is die iphoneinterface.exe een programma? Kan je een linkje doorsturen waar ik het bestand kan downloaden?

Ik bedoel het herstarten. Als die dan niet meer herstart kun je 'm connecten en handmatig in enterrecovery zetten. Via http://www.iphoneclub.nl/forum/f1/iphoneclub/f5/wiki/2298-unlock-1-1-2-windows.html de iBrickr.zip downloaden daar zit de exe bij.

Kan je eventjes stap voor stap uitleggen wat ik moet openen en ingeven? Ik heb de map met iBrickr en daarbij nog allemaal verschillende programma's. Wanneer ik iphoneinterface in iBrickr sleep, dan komt er een soort van commandvenster. Wat moet ik daar ingeven?

iphoneinterface starten

Je krijgt dan in een commando windowtje het volgende te zien:

s_iPhoneInterface
s_Waiting for phone
Could not enable SSL
s_Connection established.
r_command

Dan tik je ‘enterrecovery’ in gevoldt door een enter. Dan sluit je iphoneinterface.De iPhone komt dan in recovery mode en kun je met iTunes een nieuwe image plaatsen.

btw, wel allemaal onder windows.

[quote:1557f08b9b="ithiel"]s_iPhoneInterface s_Waiting for phone Could not enable SSL s_Connection established. r_command[/quote:1557f08b9b]

Ik krijg dat bericht met SSL niet dacht ik. Ik krijg zoiets als:

s_To EXIT you must do a full recovery
s_exit
s_recovery

Maar ik zal morgen nog eens proberen. In ieder geval bedankt al. :slight_smile:

Tja zo te zien staat die al in recovery mode. Dan misschien alleen even met de iBrick.exe uit recovery halen en kijken wat er precies op staat. Als je de iBrick.exe opstart dan de eerste optie kieze 'Boot de phone'. Misschien is de upgrade wel gelukt, maar is de iPhone alleen niet uit recovery mode gekomen. Dit is normaal gedrag als je downgrade van 1.1.2 naar 1.1.1, met 'Boot the phone' haal je 'm uit recovery.

Dan krijg ik een rood schermpje, maar 5 seconden daarna gaat de iPhone terug in zijn herstartcyclus.

Ok dan kunnen we wel concluderen dat de image die nu op je iPhone staat in ieder geval echt niet werkt, cq corrupt is. Heb je al een restore naar 1.1.1 geprobeerd met iTunes.

Dan krijg ik dit:

[img:8895be2ebf]http://img235.imageshack.us/img235/2740/afbeelding3cx9.jpg[/img:8895be2ebf]

In iBrickr kan ik ook restoren zie ik. Hoe doe ik dit? Ik heb de 1.0.2 firmware en ik moet die in de "iBrickr directory" zetten. Waar is dit? Want anders download iBrickr altijd opnieuw de firmware.

Niemand die kan helpen?

Weet er niemand toevallig wat adresjes zijn in België van mensen die iPhone’s herstellen?

Normaal zou het toch moeten lukken.

Heb jedeze link - hackintosh al eens geprobeerd?
Heeft een keer geholpen bij iemand die ik ken…

Nee, want dan krijg ik in de terminal de melding "bus error".

Ik heb al een mailtje gestuurd naar iemand in de VS of ik mijn iPhone terug mag sturen. Dus als niemand hier nog een oplossing weet stuur ik hem terug op naar daar, in de hoop dat Apple hem vervangt of herstelt.

Nog iets: Denken jullie dat Apple kan zien dat de iPhone gehackt is?

Ok, ik heb nu 1.1.2 proberen installeren en dit is gelukt. Enige probleem is nu dat ik blijkbaar niet meer kan downgraden naar 1.1.1 of 1.0.2. Als ik ga kijken bij de info van die firmware zie ik dat er bij soort 'iPod-software-updatebestand' staat. Wanneer ik dan wil downgraden krijg ik na het uitpakken van het bestand een foutmelding en iTunes stopt dan automatisch met de recovery. Iemand misschien een idee hoe 1.1.2 rechtstreeks te unlocken zonder te downgraden?