iPhone in het buitenland

Voor mijn werk pendel ik zeer regelmatig tussen België en Nederland. In België heb ik altijd perfect ontvangst bij mijn provider (mobistar) maar als ik Nederland binnenrij verliest die ontvangst en vind die niets meer. Staat op automatisch nochtans. Als ik handmatig eentje selecteer dan lukt het (meestal). Vreemd genoeg doet mijn ander toestel (een simpele samsung) de overschakeling zonder problemen. Fenomeen doet zich al voor sinds OS 2.0 en ondanks software updates geen vebetering. Zou dit een software probleem zijn of eerder provider/simkaart probleem? Elke tip is welkom want begint echt op mijn systeem te werken.

Hier vanuit Ned. naar België is het geen probleem, schakelt gewoon over.

Ik kom als Nederlander vaak in België, maar heb nog nooit een overschakelprobleem gehad. Het lijkt er dus op dat het een provider/simkaart probleem is.

Ik neem aan dat je een Belgische iPhone, en dus een simlockvrije iPhone hebt? Schuif er dan eens een ander simmetje in om te kijken of het probleem daar aan ligt.

Ik kan mij herinneren dat de keren dat ik in Belgie geweest ben, het ook bij mij eeuwen duurde voordat hij weer T-Mobile signaal kreeg .... andersom geen issue, waarschijnlijk drukken de Belgie providers het signaal weg of zo??

Nooit problemen gehad bij de grens van Nederland België

Ik heb het de laatste keer dat ik in Nederland was, wel gehad. Op de heenweg ging alles prima (Duitsland en Nederland), op de terugweg had ik in Duitsland geen ontvangst, terug in Zwitserland wel weer netjes bij Swisscom. En toen ik in Oostenrijk was, kon ik één keer niet bellen, maar bij een tweede poging lukte het wel. Toen ik 's morgens wakker werd (in de nachttrein), had ik wel een reeks SMSjes gekregen omdat ik achtereenvolgens in Liechtenstein, Oostenrijk, Duitsland en weer Oostenrijk was geweest.