iPhone letters type

Steeds vaker krijg ik keuzemenu’s als ik bedrijven moet bellen. ‘kies 1 voor…’, ‘kies 2 voor…’ etc.
Maar soms moet ik ook een klantcode intypen dat naast cijfers ook letters kent. En dan gaat het met mijn iPhone (4S) mis.
Onder en daarna staan naast de cijfers ook letters. Bij 2 bij ABC, bij 3 DEF etc. etc.

Maar hoe benader ik die? De toets langer vast houden werkt alleen bij de 0. Dan krijg je inderdaad een +. Maar bij de overige niet.

Wie weet raad? (ik ben het zat om steeds mijn sim kaart uit de iPhone in een ouwe Nokia Communicator te moeten stoppen :roll:)

Heb zelf geen iphone maar mischien je telefoon in landscape modus zetten, 90 graden draaien.
wanneer je dit bij je calculator doet werkt dit wel dan word hij opeens heel uitgebreid, probeer maar eens.

Klopt niet Jesper.

Elke telefoon heeft toch enkel een numeriek toetsenbord?!
Dus als je ‘letters’ moet bellen, of intoetsen, toets je gewoon getallen in, dus voor een A, B of C een 2.
Iets anders kan niet…

@Goeiedag

Ja helaas, soms moet het, en sterker nog, kan het. Mijn antieke Nokia Communicator kan het.
(en ga me niet zeggen dat een iPhone 4S het aflegt tegen een Nokia Baksteen van 6 jaar terug…)

Ja, zo’n Nokia, en een BB…
Maar ga mij eens vertellen welke ‘normale’ telefoon, dus ook een thuistelefoon, een alfanumeriek toetsenpaneel heeft.
En dus zijn er maar heel weinig mensen die ook echt een A (ipv een 2) kunnen invoeren.
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je echt letters moet tiepen.

@Goeiedag

Heb jij nog een huistelefoon dan???
Als ik geen letters zou moeten typen zou ik de vraag ook niet stellen. Dus ja, ik moet letters typen.

Ja, jij niet dan?
Als ik in bv Hong Kong zit, wil ik niet gebeld worden voor geneuzel thuis. En zo zijn er vele redenen om een huistelefoon te behouden.

Maar blijkbaar heeft iedereen hier zo’n Nokia, want niemand reageert verder. Of zou jij de enige zijn die letters moet invoeren in een telefoon? Ik bel ook regelmatig met verschillende bedrijven, maar ik heb nog nooit letters hoeven in te geven.

Afijn, ik kan je dus iig niet helpen; ik ben benieuwd of iemand anders een antwoord heeft. Er zullen toch veel meer mensen dit draadje hebben doorgelezen?!

Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar het bedrijf waar je dit soort poespas moet uithalen want ik kom dat echt helemaal nooit tegen.

Het komt op mij over als een bedrijf die niet met zijn tijd meegaat en vergeten is dat de halve wereld op vandaag smartphones gebruikt.