iPhone Lite

Dat de iphone lite uitkomt deze herfst is bijna zeker, maar wat zijn de geschatte prijzen van de telefoon?

Ze zijn 9999999 euro. Net als alle andere speculaties.

Geen € 100,- als je daar op hoopt. Reken maar op € 400,- sim-lock vrij, gezien de huidige zo’n € 600,- kost. Dit natuurlijk als zo’n versie op de markt komt.

Wat ik betwijfel, als je bekijkt hoe goed de iPhone 4 op dit moment nog verkoopt ( een model van 3 jaar oud! ), waarom zou Apple dan investeren in een nieuwer maar simpeler model, terwijl ze zo’n ding eigenlijk al hebben?

Uhh, hoe kom je erbij dat het bijna zeker is dat er een iPhone lite komt? Ik denk dat Phil Schiller duidelijk is geweest: Apple maakt geen budget telefoons, dat is niet des Apples! De iPhone 4 is de goedkope telefoon en na de herfst zal het de 4S zijn, ze maken geen aparte telefoon daarvoor.

Nu zijn er wel verschillen tussen ‘goedkoop’ en ‘goedkoper’. Waar ze bij Apple op doelen zijn het type Android toestel van rond de € 100,-.

Zo’n model zal Apple nooit op de markt brengen; onder de huidige omstandigheden zullen ze daar simpelweg niet genoeg op verdienen. Op een model van rond de € 400,- zullen ze naar verwachting een hogere marge kunnen realiseren dan op de ‘gewone’ iPhone, die in het hogere prijssegment zit.

Maar zoals gezegd, Apple heeft al een “iPhone light” in de vorm van de iPhone 4 en 4S die nog steeds op de markt zijn (je zou ze in verhouding zelf een iPhone mini kunnen noemen).

Rond hetzelfde prijsniveau als de iPhone 4 nu heeft, niet echt budget dus…

Dat is wel wat Apple als budget beschouwt. Ze zullen echt niet met een iPhone komen die een retail verkoopprijs heeft van iets tussen de € 100,- en € 200,-. Die prijsklasse is reeds verzadigd en daar valt dus geen geld te verdienen voor Apple. Bovendien, bedenk wat voor kwaliteit zo’n apparaat zou hebben…

Deze nummer belt mij steeds: 0108221706
Willen jullie hengelden terugpakken om hem
Regelmatig te bellen? Ik doe het ook

Je kan ook bij 'm langsgaan

Je gaat mensen toch niet lukraak vragen om een compleet onbekend nummer te spammen?
En om de grammaticapolitie nog even in te zetten, het is “dit nummer”, niet “deze nummer”, en daarbij; wat heeft dit met dit topic te maken? :roll:

nikita is bijdehand

http://cdn.onemorething.nl/uploads//2013/07/Shipments-2013.png
@wensink

Je weet dat bij de bron staat “… estimates”. Wat zoveel inhoudt als “wij gissen ook maar wat”. Geen betrouwbare bron voor het uitbrengen van nieuwe producten. Iedereen die Apple een beetje in de gaten houdt, kan wel weten dat rond september / oktober een productverversing komt. Maar of daar ook een andere productlijn bij wordt geïntroduceerd (in de vorm van een ‘plastic iPhone 5’ ) blijft koffiedik kijken.

@Nikita http://www.onemorething.nl/2013/07/iphone-lite-gaat-mogelijk-iphone-5c-heten/
het word steeds zekerder

Zie de 5de reactie (die van Zakske) in dit topic:

http://www.onemorething.nl/2013/07/opnieuw-problemen-met-arbeids-omstandigheden-in-china/#comment-220519

Hierin wordt verwezen naar het volgende document:

http://www.chinalaborwatch.org/pdf/apple_s_unkept_promises.pdf

Met daarin de volgende passage:

I. Company Profile
Pegatron (Shanghai) Ltd Co. is part of the Pegatron Group, which was a subsidiary of Pegatron Group until 2010. Pegatron primarily assembles cell phones and tablet PCs for Apple. Its assembled products include iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5, and low-priced plastic iPhones. Some of Pegatron’s major equipment, such as micro-computer and detection hosts, is provided by Apple.

(Bovenaan pagina 11 van bovengenoemde document. Onderstreping en dik lettertype aangebracht door mij.)

Het komt uit onverwachte hoek. Is dit een geheel onvoorzien lek? Blijft wel de vraag waarom een dergelijke organisatie zich uitlaat over de prijs van een bepaalde iPhone. Dat is het enige vreemde eraan voor mij… Ze hadden ook gewoon plastic iPhones kunnen schrijven.

Zoals aangegeven, Zakske heeft dit ontdekt, ik herhaal het hier slechts.

Zeker interessant. Hoewel er bij dat artikel ook stond dat ze die plastic variant in (zeer) beperkte oplage slechts produceerden op dat moment. Hoogstwaarschijnlijk een proef-productie. Wat niet wil zeggen dat ze het ding dus wel of niet op de markt gaan brengen, of wanneer. Dat ze ermee ‘spelen’ lijkt me niet meer dan logisch, maar goed. Het een sluit het ander niet uit, zullen we maar zeggen…

En straks staat de hele wereld op zijn kop, omdat Apple een manier heeft gevonden om een iPhone van 75 dollar op de markt te brengen, zònder haar eigen high-end lijn te kannibaliseren.

:slight_smile:

Door 'm te verkopen voor € 400,- :wink: